پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:45 - 1399/08/17

هدایت باند 9 نفره کلاهبرداری از داخل زندان

رئیس پلیس ‌فتا پایتخت گفت: فردی که یک باند 9 نفره کلاهبرداری تشکیل داده بود و از داخل زندان آنها را هدایت می کرد، با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ شناسائی و دستگیر شد.

به گزارش کارگر آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با حضور در مقر پلیس فتا پایتخت اظهار داشت شخصی ناشناس از شماره‌ای مشخص با من تماس گرفته و عنوان داشت که شما بعلت خوش حسابی در قرعه کشی رادیو جوان برنده کمک هزینه عتبات عالیات شده‌اید و سپس با ترفند و فریب درخواست وارد نمودن کدهایی در دستگاه عابر بانک را نمود که با لحظه ای غفلت متوجه انتقال وجه از حسابم به میزان یک میلیارد ریال شدم.

وی افزود: با توجه به شکایت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد متهم یک فرد زندانی بوده و از داخل زندان اقدام به تشکیل یک باند کلاهبرداری نموده و علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت ازحساب بیش از صد نفر دیگر با همین روش نموده‌اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: به دلیل گسترده بودن فعالیت این باند کلاهبرداری مأموران این پلیس پس از اقدامات پیچیده سایبری و شناسایی تمامی اعضای باند در قالب چندین تیم عملیاتی با عملیات های همزمان پلیسی متهمان را غافلگیر و تمامی اعضا را دستگیر کردند، در بازرسی از محل اختفای متهمین بیش از 180 فقره سیمکارت، تعداد زیادی تلفن همراه و دیگر آلات و ادوات مجرمانه کشف و به همراه متهمین به پلیس فتا منتقل گردید، همچنین میزان خسارت مالی صورت گرفته به شکات توسط این باند  تا کنون  به میزان 12 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است که کماکان سایر اقدامات جهت کشف زویای پنهان  و شکات احتمالی ادامه دارد  .

 وی افزود: طی تحقیقات بعمل آمده رئیس باند که به جرم قتل عمد، سرقت مسلحانه و ... در زندان بوده اظهار داشت با یکی از دوستانم در زندان نقشه کلاهبرداری تلفنی را مطرح و با همکاری تعداد 7 نفر از نزدیکان خود در خارج از زندان آن را عملی کردیم و از طریق ورود به اینترنت بانک قربانیان حساب بانکی آنها را سرقت می کردیم.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند. کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در عملیاتی نمودن اهداف خود ناکام بگذارند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خاتمه سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى  www.cyberpolice.ir  را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهاى آموزشى پلیس فتا اعلام کرد و گفت: کارشناسان متخصص و فنى به‌ عنوان پشتیبان سایت آماده دریافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران هستند

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین