پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:05 - 1399/09/04

واریز بسته حمایتی دولت ترفندی برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص کلاهبرداری با شگرد واریز بسته حمایتی 100 هزار تومانی کرونا به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار داشت: اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی با موضوع پرداخت وجه جهت ثبت‌نام برای دریافت بسته حمایتی100هزار تومانی کرونا از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با طراحی لینکی تحت عنوان جعلی  اعطای مجوز پلیس راهور به اساتید و پزشکان در ساعت محدودیت عبور مرور ، در شبکه‌های اجتماعی ، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران از این طریق  می کنند .

سرهنگ قاسمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: احتمال هرگونه سوء استفاده‌ از اطلاعات دریافتی متصور هست و حتی مواردی نیز مشاهده شده که تحت عنوان غیر واقعی، ثبت‌نام اعطای تسهیلات به صاحبین مشاغل آسیب‌دیده از وضعیت خاص کرونایی، مرتکب کلاهبرداری می شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه  شهروندان می بایست هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق دریافت نمایند و صرفاً به سامانه های مورد تأیید آنها مراجعه کنند، اظهار داشت: همه نیازهای خبری و ثبت‌نامی در طرح‌های مورد نظر حمایتی دولت، در ابتدا توسط رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی اطلاع‌رسانی شده و مراحل ثبت‌نام قانونی با معرفی سایت‌های رسمی و سرشماره‌های معتبر خواهد بود.

 رئیس پلیس فتا بوشهر در ادامه بیان کرد: هر پیامی مبنی بر نیاز افراد به ثبت اطلاعات بانکی آن‌ها در درگاه‌های مشکوک برای دریافت کمک‌ هزینه‌های تعطیلات کرونا از طریق شبکه‌های اجتماعی، به طور حتم یک پیام کلاهبردارانه یا فریبکارانه است.

وی از شهروندان خواست :همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان به منظور دستیابی به اطلاعات کارت بانکی خود باشند و به اخبار و پیامک‌هایی که از سوی منابع نامعتبر و غیررسمی انتشار می‌یابد، توجه نکنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین