پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:00 - 1399/09/08

قیمت پراید در بازار امروز شنبه ۸ آذر ۹۹ + قیمت و ثبت نام لاستیک برای پراید

در بازار خودرو در شرایطی که پراید ۱۳۱ به رغم توقف چندماهه تولید همچنان کف قیمت بازار را به خود اختصاص می‌دهد در مهر ۹۹ به‌طور میانگین با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان در بازار موجود بود. اما همین خودرو در آبان ماه ریزش قیمت را تجربه کرد و قیمتش تا ۹۷ میلیون تومان کاهش یافت.

قیمت پراید در بازار ایران همچنان بالا است و با وجود کاهش کلی قیمت خودروها دربازار قیمت پراید باز هم بیشتر از قیمت واقعی اش در بازار است. قیمت پراید در بازار بر اساس مشاهدات میدانی به دست آمده است. ما در ادامه قیمت پراید صفر و پراید کارکرده را برای شما آورده ایم. برای اطلاع از قیمت پراید و قیمت خودرو و همچنین محصولات سایپا که پراید نیز یکی از محصولات سایپا به حساب می آید با ما همراه باشید. قیمت پراید در بازار امروز شنبه ۸ آذر ۹۹ براساس مشاهدات میدانی به دست آمد که بر طبق آن این پراید همچنان با قیمت‌هایی بسیار غیرواقعی خرید و فروش می‌شود. البته این اختلاف قیمت زیاد سبب کاهش میزان معاملات این خودرو شده است.  در ادامه قیمت پراید امروز شنبه ۸ آذر ۹۹ را در جدول زیر می‌بینید. ارزانترین پراید امروز 96 میلیون خرید و فروش شد. با وجود تمام صحبت هایی که درباره ارزان شدن خودرو و پراید در بازار مطرح می شود خودرو پراید همچنان با قیمت های غیرواقعی خرید و فروش می شود.

 

در بازار خودرو در شرایطی که پراید ۱۳۱ به رغم توقف چندماهه تولید همچنان کف قیمت بازار را به خود اختصاص می‌دهد در مهر ۹۹ به‌طور میانگین با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان در بازار موجود بود. اما همین خودرو در آبان ماه ریزش قیمت را تجربه کرد و قیمتش تا ۹۷ میلیون تومان کاهش یافت.

 

 ریزش قیمت خودرو که از اواسط آبان ماه همراه با افت قیمت ارز آغاز شد، روند نزولی خود را همچنان حفظ کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر چند از سرعت کاهش ۲۵ درصدی قیمت‌ها در اواسط آبان کاسته شده اما روند کاهشی آن همچنان ادامه داشته به‌طوری‌که اواخر همین ماه به حدود ۱۹ درصد رسیده است.آنچه مشخص است در ماه آبان قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و انتظارات تورمی کاهشی شد.

 

بازار خودروی کشور به واسطه قیمت‌گذاری دستوری از یکسو و افت تولید در شرکت‌های خودروساز از سوی دیگر، شرایط متفاوتی را در سه سال گذشته تاکنون تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که با افت تولید و قیمت‌گذاری دستوری، فاصله قیمتی زیادی از کارخانه تا بازار شکل گرفت که همین موضوع بازار خودرو را در این مدت به محل امنی برای دلالان و سرمایه‌های سرگردان تبدیل کرد.

 

در کنار افت تولید و قیمت‌گذاری دستوری آنچه بر روند التهابات بازار خودرو دامن زده و شارژکننده انتظارات تورمی نیز بوده، نوسانات نرخ ارز است. هر چند افت‌وخیز تولید و همچنین تحولات مربوط به صنعت خودرو از سال‌ها پیش تعیین‌کننده قیمت‌ها در بازار بوده اما از سه سال گذشته نرخ ارز بر بازار خودرو حکمفرمایی کرده و این بازار را اسیر خود کرده است. آنچه مشخص است قیمت‌گذاری دستوری ومحدودیت در واردات و عرضه خودرو از مسیرهای دیگری جز دو خودروساز کشور، نمی‌تواند نسخه جامعی برای کاهش التهابات بازار باشد.

 

پس از اعلام نتایج انتخابات امریکا و در پی کاهش نرخ نسبی دلار قیمت خودروهای داخلی در بازار هم کمی کاهش یافت. در ادامه جدیدترین قیمت خرید و فروش پراید امروز شنبه ۸ آذر را در زیر بخوانید.

 

قیمت جدید پراید امروز شنبه ۸ آذر ۹۹/ قیمت پراید در بازار امروز شنبه ۸ آذر

 

 

قیمت پراید

منبع: راهبرد معاصر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین