پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:19 - 1399/09/08

تلفات کرونا با تداوم محدودیت ها به زیر ۵۰ درصد در دی ماه می رسد

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر روند کنونی مقابله با کرونا بر مبنای محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه یابد و مردم این موضوع را جدی بگیرند، دی ماه شاهد کاهش زیر ۵۰ درصد تلفات کرونایی هستیم.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر مسعود مردانی روز شنبه با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی، سبب کاهش مراجعه بیماران کروانی به مراکز درمانی نظیر مطب ها و بیمارستانها در مقایسه با ۱۰ روز گذشته شده، تصریح کرد: نیازمندان بستری در مراکز درمانی نیز کاهش چشم گیری داشته است.
وی ضمن ابراز امیدواری برای ادامه روند موجود اظهار داشت: اجرای طرح جدید بر مبنای ایجاد بسیاری از محدودیت های فردی و اجتماعی با هدف کاهش و کنترل ویروس کرونا بسیار خوب و ارزشمند است و نتیجه این سخت گیرها از ماه آینده مشخص خواهد شد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توصیه مردم به رعایت هرچه بیشتر مسائل بهداشتی  برای حفظ جان خود، اعضای خانواده و دیگران گفت: یکی از مهمترین راههای انتقال کرونا از فرد بیمار به دیگران از طریق «هوابرد» است و بهترین راه مقابله با آن استفاده از ماسک های استاندارد و شست وشوی مکرر دست ها است.
وی همچنین از مردم خواست غیر از مواقع ضروری به هیچگونه مراکز شلوغی که احتمال آلودگی بیماری در آن وجود دارد مراجعه نکنند.

دکتر مردانی افزود: مراکز درمانی و بیمارستانها و هر مکان شلوغی جز آلوده ترین مکان هایی هستند که مردم باید سعی کنند به آن مراجعه نکنند فقط زمانی که مجبور به استفاده از آن هستند.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع کرونا در جهان (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود ۶۲ میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا کنون ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین