پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:23 - 1399/09/08

بهبودیافتگان کرونا چه مواردی را باید رعایت کنند؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا باید برخی موارد مانند پرهیز از انجام کارهای سنگین و مصرف دخانیات را حداقل تا یک ماه رعایت کنند.

به گزارش کارگر آنلاین، مسعود مردانی روز شنبه اظهار داشت: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا حداقل یک ماه حتی در منزل کارها و ورزش های سنگین را انجام ندهند.

وی افزود: این افراد زیاد از پله بالا و پایین نروند و به علت خطر افت ناگهانی فشارخون دوش آب داغ نگیرند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا به مدت طولانی سرپا نایستند و غذاهای پرچرب و ادویه دار مصرف نکنند.

وی تصریح کرد: در مهمانی ها و تجمعات پرتعداد حضور نداشته باشند و سیگار و سایر مواد دخانی را تا یک ماه مصرف نکنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا یک ماه استراحت کافی داشته و فعالیت هایی انجام دهند که برای آنها خسته کننده نباشد.

به گفته مردانی، مصرف پروتئین برای ترمیم بدن و حمایت از تولید آنتی بادی و سلول های سیستم ایمنی بدن برای این افراد ضروری است.

وی افزود: استفاده از دمنوش، آبگوشت، آب و آب میوه در مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا ضروری است زیرا موجب افزایش حجم خون در بدن می شود.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: استفاده از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات ها برای این افراد ضروری بوده و مصرف ویتامین هایی مانند آ، دی و ای را فراموش نکنند.

مردانی تصریح کرد: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا استفاده از مکمل های تقویتی را در اولویت قرار دهند و حتما به هنگام خروج از منزل ماسک بزنند.
از اول آذر ماه محدودیت ها و تعطیلی برخی از مشاغل در ۱۵۰ شهر و شهرستان سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ آذر ماه ادامه دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت هر سه دقیقه یک نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهد.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین