پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:45 - 1399/09/08

جزئیات تازه از خودکشی دختر 15 ساله، ساجده در حمام خودکشی کرد

پنجشنبه ۶ آذرماه دختری ۱۵ ساله در حمام مرکز نگهداری سلامت دختران مشهد با روسری خود را حلق آویز کرد.

ساجده دختر ۱۵ ساله ساکن مشهد، که به دلیل اعتیاد خانواده در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته بود ۶ ماه پیش تحت حکم قضایی به مرکز نگهداری سلامت دختران بهزیستی واقع در بلوار شفای مشهد سپرده شد.

متاسفانه ۶ آذر ماه وی در حمام مرکز نگهداری، خود را با روسری حلق‌آویز کرد که منجر به مرگ او شد.

مرکز نگهداری دختران سلامت که تا آن شب ۲۳ دختر را در خود جای داده بود تنها با حضور یک مددکار و بدون حضور روانشناس یا روانپزشکی ایام را سپری کرده است.

برای کسب جزئیات بیشتر با مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت‌ وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

حمیدرضا پوریوسف در خصوص این حادثه اظهار کرد: متاسفانه این حادثه در مرکز نگهداری و توانمندسازی دختران در معرض آسیب که مرکز حاکمیتی ما نیز هست رخ داده، این دختر ۱۵ ساله ۶ ماه است که در این مرکز نگهداری می‌شود و به‌خاطر اینکه خانواده صلاحیت نگهداری این دختر را نداشتند بنا بر حکم قضایی در مرکز پذیرش شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساجده تحت نظر پزشک و یا روان‌شناس بوده، تصریح کرد: این دختر تحت نظر روانشناس و روانپزشک بوده و دارو مصرف می‌کرده، ولی متاسفانه پیش از خودکشی هیچ‌گونه نشانه یا علائمی که نشان دهد در شرایط نامناسبی قرار دارد را نداشته، دوربین‌های مرکز نیز چک شدند و رفتار غیرعادی مشاهده نشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه همکاران ما اقدامات لازم را در نگهداری از این دختران انجام داده‌اند، عنوان کرد: هنوز بررسی‌ها به‌صورت کامل انجام نشده و از شب گذشته چند مرتبه به مرکز رفتیم و درحال تحقیق هستیم تا علت واقعی را دریابیم.

 گفتنی‌است، اداره بهزیستی شهر مشهد حدود یک ماه است که بدون سرپرست و رییس اداره می‌شود.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین