پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:41 - 1399/09/11

پالایشی یکم آمد! /یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی امکان معامله برای صندوق‌های ETF فراهم می‌شود

پذیره نویسی پالایشی یکم که از 6 شهریورماه سال جاری آغاز شده بود در 30 شهریورماه به پایان رسید. طبق قانون باید معاملات این نماد از اول آبان ماه آزاد می شد اما این موضوع تا امروز 11 آذر ماه 99 به تاخیر افتاد و امروز قرار است این نماد بازگشایی شود.

به گزارش کارگر آنلاین، آغاز پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولت که شامل سهام باقی‌مانده دولت یا شرکت‌های دولتی در شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بود، در 5 شهریورماه 1399 آغاز و اعلام شد این پذیره نویسی تا 19 شهریورماه 1399 ادامه خواهد داشت. نماد در نظر گرفته شده برای دومین صندوق ETF دولت پالایشی یکم بود.

مهلت پذیره نویسی برای دومین صندوق ETF، دو بار در تاریخ های 19 و 26 شهریورماه تمدید شد و در نهایت زمان پذیره نویسی صندوق پالایش یکم در ساعت 24 روز یکشنبه مورخه 30 شهریورماه 99 به پایان رسید.

طبق مصوبه شورای عالی بورس در 30 اردیبهشت ماه سال جاری، محدودیت معاملاتی شدن واحدهای صندوق‌ ETF از دو ماه به یک ماه کاهش یافت. بنابراین طبیعتاً باید یک ماه بعد از پایان آخرین مهلت پذیره نویسی صندوق ETF معاملات واحدهای این صندوق آزاد شود. در نتیجه معاملات پالایش یکم طبق مصوبه شورای عالی بورس باید از اول آبان آغاز می گردید.

در همین رابطه راضیه صباغیان، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس چهارشنبه مورخه 23 مهر 1399 طی مصاحبه ای اعلام کرد: مطابق مقررات، یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی امکان معامله برای صندوق‌های ETF فراهم می‌شود. با توجه به اینکه پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۳۰ شهریور ماه ادامه داشت؛ بنابراین باید از اوایل آبان ماه امکان معامله برای این صندوق فراهم شود.

بازگشایی پالایشی یکم در آبان ماه اتفاق نیفتاد و حالا امروز مورخه 11 آذرماه 1399 خبر بازگشایی این صندوق در یک ساعت مانده به پایان بازار منتشر شد و قرار است معاملات این صندوق تا دقایقی دیگر آغاز شود.

پالایشی یکم آمد


منبع: نبض بورس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین