پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:18 - 1399/09/12

چه خودروهایی وارد کشور می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره شرایط واردات خودرو در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو توضیحاتی ارائه کرد.

روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره پیش بینی واردات خودرو در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، گفت: در واردات خودرو باید مولفه‌های مختلفی از جمله تعرفه واردات، نوع خودروی وارداتی و... پیش‌بینی شود و نمی‌توان درباره این موضوع به  صورت کلی صحبت کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است در آینده خودرو وارد کشور شود که ارزان قیمت بوده و عموم مردم توانایی خرید این خوروها را داشته باشند.

وی اضافه کرد: واردات خودرو زمانی موجب رقابتی شدن تولید خودرو می‌شود که به سمت خودروهایی که عموم مردم امکان خرید آن را داشته باشند، برویم. واردات خودروهای لاکچری و لوکس تاثیر چندانی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: باید خودرویی وارد کشور شود که ضمن داشتن ایمنی و کیفیت مناسب، قدرت رقابت از نظر قیمت با خودروهای پرمتقاضی داخلی را داشته باشند تا مصرف کنندگان توانایی انتخاب داشته باشند.

وارد کردن خودرو موجب ارتقا کیفیت می‌شود

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو در کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی است و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شد که پیشنهادات مربوطه را به کمیته ارائه دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو موجب می‌شود خودروسازان درصدد ارتقا کیفیت برآیند، تصریح کرد: شرایط واردات خودرو هنوز نهایی نشده و درحال چکش کاری است./

پایان پیام

∎​

منبع: خانه ملت
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین