پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11012:55 - 1399/09/12

جنایت مسلحانه در مشهد به خاطر رقابت عشقی

با دستگیری دو نفر از عاملان یک جنایت مسلحانه در مشهد، راز آدم کشی در ماجرای رقابت عشقی فاش شد.

به گزارش کارگر آنلاین، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عصر روز گذشته و دقایقی بعد از دستگیری مهاجمان مسلح به بررسی ابعاد این پرونده جنایی پرداخت و در مصاحبه ای اختصاصی به خراسان گفت: شب بیست و ششم آبان گذشته، چهار مهاجم مسلح که سوار بر یک دستگاه پراید مشکی رنگ بودند وارد خیابان کشمیری 87 در شهرک مهرگان مشهد شدند و مقابل یک منزل مسکونی توقف کردند.

سرتیپ دوم ابراهیم قربانزاده افزود: این مهاجمان بلافاصله از خودرو پایین آمدند و درحالی که یک نفر از آنان با اسلحه وینچستر به صورت هوایی تیراندازی می کرد بقیه به تخریب خودروی پژو آردی پرداختند تا جوی از ناامنی و رعب و وحشت را ایجاد کنند. آنان سپس به منزل مسکونی در همان محل هجوم بردند و با فریادهای دلخراش سر و صدای عجیبی به راه انداختند.

در همین حال اهالی منزل با شنیدن صدای تیراندازی و فریادهای دلهره آور، هراسان به داخل حیاط منزل ویلایی آمدند و با مهاجمان مسلح خشمگین روبه رو شدند.

این فرمانده ارشد خراسان رضوی تصریح کرد: مهاجمان مسلح که بنا به ادعای اهالی منزل سلاح های سرد نیز در دست داشتند به طرف مرد میان سال حمله کردند و او را به شدت کتک زدند اما در این لحظه یکی دیگر از مهاجمان، لوله سلاح را به سوی جوانی 34 ساله گرفت و در حالی که فریاد می زد «محمود کجاست؟» گلوله ای به سمت او شلیک کرد که به همراه پدرش از خانه خارج شده بود. گلوله داغ در تاریکی شب بر سینه جوان مذکور نشست و او خون آلود نقش بر زمین شد. با وجود این مهاجمان مسلح صحنه جنایت را رها نکردند و پس از تخریب شیشه های منزل، سوار بر پراید از محل گریختند.به گفته سردار قربانزاده، بعد از فرار مهاجمان، مجروحان این حادثه به مرکز درمانی انتقال یافتند اما مشخص شد که «مسعود-الف» (جوان 34 ساله) بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان خود را از دست داده است. وی اضافه کرد: به دنبال وقوع این حادثه تلخ و تاسف بار، بلافاصله گروه تخصصی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، وارد عمل شدند و در کنار قاضی ویژه قتل عمد به تحقیق در این باره پرداختند. جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: بررسی های مقدماتی کارآگاهان که با راهنمایی های قاضی احمدی نژاد همراه بود، نشان می داد که مهاجمان مسلح با برادر مقتول اختلاف داشتند و به دنبال گرفتن زهرچشم از محمود (برادر مقتول) بودند که به دلیل حضور نداشتن این جوان 24 ساله در صحنه حادثه، برادر او به نام مسعود را کشته اند.

این مقام ارشد که بیش از سه دهه از عمرش را در رده های مختلف انتظامی سپری کرده است درباره چگونگی دستگیری مهاجمان مسلح فراری نیز گفت: در همان ساعات  اولیه ارتکاب جرم، گروه تخصصی کارآگاهان در کنار مقام قضایی به تجزیه و تحلیل این ماجرای جنایی پرداختند و همه ابعاد این حادثه را با گسترش دامنه تحقیقات به موضوعات اجتماعی مورد توجه قرار دادند.

سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربانزاده با تاکید بر 15 شبانه روز تلاش های بی شائبه کارآگاهان برای ردیابی متهمان فراری خاطرنشان کرد: سرنخ ها و بررسی های محسوس و غیرمحسوس پلیس بیانگر آن بود که این هجوم مسلحانه شبانه به خاطر خواستگاری همزمان دو جوان از یک دختر رخ داده است و موضوع به یک رقابت عشقی گره خورد به همین دلیل فعالیت های پلیس در این باره متمرکز و مشخص شد که جوانی به نام «اکبر-م» به خواستگاری دختری رفته است که قبلا محمود (برادر مقتول) از همان دختر خواستگاری کرده بود. ادامه این ماجرا به یک کل کل عشقی رسیده که در نهایت به جنایت مسلحانه انجامیده است.

سردار قربانزاده در ادامه افزود: با شناسایی هویت چهار مهاجم مسلح، ردیابی های اطلاعاتی آنان با نظارت و هدایت سرهنگ شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) آغاز شد تا این که دو نفر از متهمان زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند و با دستور ویژه قاضی احمدی نژاد بازداشت شدند.

این سکاندار عرصه امنیت تصریح کرد: با انتقال دو متهم به مقر انتظامی، تحقیقات و بازجویی از آنان با حضور مقام قضایی در پلیس آگاهی آغاز شد و «حمید-م» (یکی از متهمان) به شلیک گلوله از سلاح وینچستر اعتراف کرد و قتل مسعود جوان 34 ساله را به گردن گرفت. سپس «اکبر-م» (متهم دیگر) با تایید اظهارات حمید گفت: من و محمود همزمان به خواستگاری یک دختر رفته بودیم و به همین دلیل اختلافی بین ما به وجود آمد و به کل کل کشید تا این که شب حادثه سوار بر پراید حمید شدیم تا با محمود و خانواده اش صحبت کنیم اما وقتی آن جا رسیدیم ناگهان حمید با اسلحه وینچستری که داشت شلیک کرد و ما هم خودروی آن ها را تخریب کردیم و بعد هم به داخل حیاط رفتیم و پدر محمود را کتک زدیم اما حمید به سوی مسعود برادر محمود شلیک کرد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تایید خبر کشف سلاح وینچستر مورد استفاده عاملان جنایت، اضافه کرد: تحقیقات پلیس به سرپرستی سرهنگ علی بهرامزاده (رئیس اداره جنایی آگاهی) و با دستورات محرمانه قاضی ویژه قتل عمد برای دستگیری متهمان فراری این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد.

سرتیپ ابراهیم قربانزاده همچنین به افرادی که تصور می کنند پس از ارتکاب جرم ردی از خود بر جا نمی گذارند و به چنگ پلیس نمی افتند، نیز هشدار داد: مخلان نظم و امنیت در کشور بدانند که پلیس به طور شبانه روزی و با به کارگیری همه امکانات و تجهیزات نوین و تجربیات علمی، به ردیابی آنان می پردازد و هیچ پرونده ای در بخش های مختلف انتظامی به بایگانی سپرده نمی شود تا این که مجرمان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند بنابراین آنان که سودای ارتکاب جرم را در سر می پرورانند بهتر آن است که راه درست زندگی را در پیش بگیرند و اختلافات خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین