پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:36 - 1399/09/27

چرا وام یک میلیون تومانی واریز نشده است؟

وام یک میلیونی کرونا که برای یارانه بگیران فاقد حقوق ثابت در نظر گرفته شده است با یارانه معیشتی برای مشمولان واریز شد اما برخی با اینکه واجد شرایط بودند وام را دریافت نکردند.چرا وام یک میلیون تومانی واریز نشده است؟

بانک مرکزی به منظور حمایت معیشتی از افراد آسیب دیده وام یک میلیونی کرونا پرداخت کرد. وام یک میلیونی کرونا که برای یارانه بگیران فاقد حقوق ثابت در نظر گرفته شده است با یارانه معیشتی برای مشمولان واریز شد اما برخی با اینکه واجد شرایط بودند وام را دریافت نکردند.چرا وام یک میلیون تومانی واریز نشده است؟

واریز مرحله سوم وام یک میلیونی در روزهای آینده

دولت در دو هفته گذشته مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد و در مجموع 6.9 میلیون خانوار این وام را دریافت کردند.

حامد شمس، رئیس روابط عمومی وزارت کار در گفتگو با تجارت‌نیوز از ادامه واریزی‌های وام کرونا خبر داد و گفت: گروهی دیگر از مشمولان دریافت وام کرونا هستند که به علت مشکلات حساب آن را دریافت نکرده‌اند و طی روزهای آینده این یک میلیون تومان به حسابشان واریز می‌شود.

 

به گفته او برخی از متقاضیان مشکلاتی از قبیل مسدودی حساب داشتند که این وام برایشان واریز نشد.

در روز پنجشنبه 13 آذر ماه، 4.6 میلیون نفر از خانوارها این وام را دریافت کردند و برای 2.4 میلیون خانوار دیگر در روز پنجشنبه 20 آذر ماه واریز شد.

 

پس از واریزی روز پنجشنبه، وزارت کار اعلام کرد که امکان واریز تعداد 1649 فقره تسهیلات به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطاها میسر نشده است.

 

واریز وام یک میلیونی به حساب ۷ میلیون خانوار

حامد شمس با اشاره به پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونایی اظهار کرد: ۱۱ میلیون سرپرست خانوار جامعه هدف ما بودند که در مرحله اول چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تقاضای خود را ثبت کردند و پس از شناسایی، فهرست را به سازمان برنامه ارائه دادیم که پرداخت آن انجام شد.

 

وی افزود: در مرحله دوم نیز دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شناسایی شدند که اخیرا وام یک میلیون تومانی به حسابشان واریز شده لذا شمار دریافت کنندگان تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا به حدود هفت میلیون می رسد.

 

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند شناسایی و واریز کمک هزینه معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به خانوارها نیز توضیح داد و گفت: در مرحله نهایی شناسایی هستیم و طبق اعلام دولت و ستادملی کرونا این مبلغ تا آخر آذرماه پرداخت می شود.

 

شمس در پاسخ به اینکه آیا لازم است مشمولان خودشان اقدامی انجام دهند؟ اظهار کرد: خیر، لازم نیست مردم کاری انجام دهند و همانند تسهیلات یک میلیون تومانی نیازمند ارسال پیامک نیست. دریافت کمک معیشتی بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی نیازی به ثبت نام ندارد.

 

وی درباره مشمولان دریافت این کمک هزینه نیز گفت: همان خانواری که مشمول دریافت وام یک میلیونی می شدند مشمول کمک معیشتی هم می شوند. افرادی که معیشتی بگیر هستند و دفعه قبل درخواست وام یک میلیونی در فروردین داده بودند مشمول هستند و مهمترین ویژگی شان این است که درآمد ثابتی نداشته باشند؛ یعنی سرپرست خانواری چه شاغل و چه بازنشسته باشد و به هر میزانی درآمد ثابت داشته باشد در گروه هدف ما قرار نمی گیرد.

 

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت، پیرو فرمایشات رهبری برای حمایت از گروه های پایین دست جامعه، در این طرح گروه های کم برخوردار که هیچ درآمد ثابتی ندارند را مدنظر قرار داده است که همان ۱۱ میلیون سرپرست خانوار هستند و کارگران فصلی، کشاورزان فصلی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که درآمد و شغل ثابتی ندارند را شامل می شود.

منبع: راهبرد معاصر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
چرا ما که حقوقی نداریم مستا جریم چرا برای ما وام یک میلیونی نریختن 100هزار تومن برام نریختن
سلام من بیمه اختیاری میپردازم درآمد ثابت ندارم و پول بیمه را به زحمت و کم کردن خرج مخارج زندگی ام میپردازم و کرونا گرفتم چرا برای من کمک معیشتی کرونایی تعلق نمیگیرد؟؟؟
سلام.ما یکی از داهاتهای ملایر زندگی میکنیم .والا نه درآمد داریم نه حقوق نه بیمه هیچی .سر اول وام یک میلیون و ریختن ولی اینسری نریختن.الانم که زمستونه همش برف و بارونه داهاتمون .آخه قضاوت کنید .هیچ میدونید اصلن درک دارین که ما چطوری زندگی میکنیم تو داهات آخه حق ما اینه من الان ۳۰ سالمه کاری نیست که برم سر کار .ی پدر مادر پیر دارم که ۷۰سالشونه ما الان یک ماهه که رنگ میوه یا گوشت مرغ .حتی برنج ندیدیم .جان عزیزات این نظرمو پخش کن .بعضی مسولین تو جای نرمو گرم همیشه بهترین غذاها و میخورن.دیگه خبر ندارن که ما به چه فلاکتی داریم زندگی میکنیم .بمیریم بهتر از این زندگی کردنه.
من وام نگرفتم تورو خدا بدید مستاجر هستم
سلام من نه بیمه دارم نه درامد ثابت ولی نه وام بهم دادن نه یارانه صدهزارتومانی لطفا پیگیری کنید احتیاج داریم
من هیچ درآمدی ندارم تحت هیچ گونه بیمه ای نیستم مستاجر م زندگی به سختی میگذره چرا وام یک تومنی به من ندادین لطفا پیگیری کنین تکلیف ما بدبخت بیچاره ها چیست
سلام من کارگرم بادوام بچه مستاجر بعدا سی سال 5ماه بیمه ریختم یه میلیون شام لم نشد رسیدگی بشه خواهشن گرفتارم والله
من مرحله قبل وام را دریافت کردم واین بار دریافت نکردم یه کارگر ازادم
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین