پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:10 - 1399/10/08

خالی کردن حساب مردم با ترفند تبلیغات اینستاگرامی

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کلاهبردارانی با استفاده از تبلیغات دروغین در فضای مجازی و شبکه اینستاگرام، حساب ۵۰ نفر از شهروندان این شهرستان را خالی کردند.

سرهنگ محمد توحیدی روز دوشنبه افزود: با شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه از سوی فرد یا افرادی در فضای مجازی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این کلاهبرداری فرد یا افرادی با تبلیغ و فروش قطعات و لاستیک انواع خودرو با قیمت پایین در اینستاگرام، شهروندان را نسبت به خرید آن ترغیب کرده و پس از دریافت مبالغی به عنوان پیش‌پرداخت و ارائه رسید جعلی ارسال کالا، از تحویل اجناس اجتناب می‌کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: در روند رسیدگی به پرونده با اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته ۲ نفر خاطی در این راستا شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

سرهنگ توحیدی با اشاره به اینکه اعتماد به دیگران در فضای مجازی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات شود، گفت: در این کلاهبرداری، افراد خاطی از اعتماد کاربران سوء‌استفاده و مبلغی در حدود هفت میلیارد ریال را از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده‌ بودند.

وی با بیان اینکه تبلیغات دروغین در فضای مجازی دام‌های پهن شده مجرمان سایبری هستند، گفت: قبل از احراز هویت و اطمینان از صحت و سقم تبلیغات فروش کالا، به هیچ عنوان مبلغی را واریز نکرده و بعد از دریافت و مشاهده کالای مد نظر نسبت به واریز وجه اقدام نمایید.

وی با معرفی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به عنوان پل ارتباطی، گفت: هموطنان از این طریق می‌توانند با پلیس در ارتباط بوده و صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را با پلیس در میان بگذارند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین