پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:50 - 1399/10/14

آغاز مذاکره با کره جنوبی برای تهاتر پول‌های بلوکه شده با واکسن کرونا

رییس اتاق ایران و کره جنوبی از مذاکره با کره‌ای‌ها برای تهاتر ۸.۵ میلیارد دلار پول بلوکه شده کشورمان با انواع کالا خبر داد که بخشی از این کالاها، واکسن کرونا است.

کارگر آنلاین | حسین تنهایی درباره جزییات جلسه اعضای اتاق با معاون اول رییس جمهور درباره تعیین تکلیف پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با آقای جهانگیری درباره پول‌های بولکه شده کشورمان در کره جنوبی داشتیم و پیشنهاداتی برای ارایه به کره در رابطه با نحوه تهاتر دلار‌های ایران در این کشور با انواع کالا فهرست شد.

وی ادامه داد:‌ کره‌ای‌ها هنوز اقدام اجرایی برای تهاتر یا آزادسازی پول‌های بلوکه شده انجام نداده‌اند و در جلسه روز گذشته راهکارهای مورد نظر برای تهاتر را به معاون اول ارایه کردیم.

رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی با اشاره به برگزاری جلسه هیات ایرانی با کره‌‌ای‌ها برای ارایه راهکارها و پیشنهادات درباره تهاتر دلارهای ایران با انواع کالای کره‌ای گفت: در جلسه روز گذشته با آقای جهانگیری، نوع کالاهای قابل تهاتر و تعرفه‌ آن‌ها را مشخص کردیم و باید دید در جلسه آینده با کره‌ای‌ها برای تهاتر تا کجا پیش می‌رویم و آنها برای تهاتر با فهرست مشخص شده مد نظر ایران، چقدر همکاری می‌کنند.

تنهایی درباره کالاهای مد نظر برای تهاتر دلارهای ایران با کالاهای کره‌ای اظهار داشت: با توجه به اولویت‌های کشور؛ مواد اولیه، دارو، مواد پتروشیمی، قطعات خودرو و لوازم خانگی و قطعات لوازم خانگی را جز اولویت‌های لیست تهاتر پول‌های بلوکه شده با کالاهای کره‌ای قرار داده‌ایم.  

وی تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع بحث تهاتر دلارهای بلوکه شده ایران در کره با واکسن کرونا است که در جلسه روز گذشته با آقای جهانگیری به این موضوع پرداختیم و هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت درباره این موضوع در حال انجام است.

تنهایی با بیان اینکه رقم پول‌های بلوکه شده در کره چیزی حدود 8 تا 8.5 میلیارد دلار است، ادامه داد: برای واردات هر یک از کالاهای تهاتر شده به ازای پول‌های بلوکه شده، رقمی را در نظر می‌گیریم اما باید دید کره‌ای‌ها در این‌باره چقدر با ایران همکاری و همراهی می‌کنند.       

رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی درباره هزینه نگهداری از پول‌‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی گفت: در بسیاری از کشورها بانک‌ها برای نگهداری از سپرده‌های مردمی، هزینه‌ای را دریافت می‌کنند و این رقم بسیار ناچیز است و در چارچوب نظام و سیستم بانکی کشورها است.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین