پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:06 - 1399/10/14

پیش‌بینی دو ماه پایانی معاملات بورس در سال ۹۹

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون بازارهای موازی در رکود کامل بسر می‌برند؛ بنابراین به نظر می‌رسد با ایجاد اعتماد دوباره برای سرمایه‌گذاری در بورس، ماه بهمن و اسفند خوبی را در این بازار شاهد باشیم.

«بهادر شمس» امروز (یکشنبه)  وجود نوسان در روند فعلی معاملات بورس را ناشی از مسایل سیاسی دانست و گفت: نگرانی حاضر در بازار مربوط به یک ماه پایانی ریاست ترامپ در آمریکا است، فعالان بازار چنین تصوری را دارند که ممکن است ترامپ اقدام منفی را در این زمان باقی مانده انجام دهد و باعث ایجاد خطری جدی در معاملات بورس شود.

وی افزود: در چند وقت اخیر صحبت‌هایی در زمینه احتمال درگیری با ایران مطرح شد که این موضوع باعث ایجاد احتیاط در بین فعالان بازار برای سرمایه‌گذاری در بورس شد و به شدت بر قیمت سهام در بازار تاثیرگذار بود.

شمس خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در بازار، زمان تعیین شده در ۶ ژانویه است که قرار است کنگره آمریکا نظراتی را درمورد انتخابات آمریکا ارائه دهد، ممکن است زمان تعیین شده پایانی برای همه این مسایل و خطراتی باشد که اکنون باعث ایجاد تهدید در معاملات بازار بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس را پیش‌بینی کرد و افزود: اکنون بازارهای موازی در رکود کامل به سر می‌برند؛ بنابراین به نظر می‌رسد در صورت ایجاد اعتماد دوباره برای سرمایه‌گذاری در بورس، ماه بهمن و اسفند خوبی را در این بازار شاهد باشیم.

وی به انتشار گزارش مثبت شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون سهام اکثر شرکت‌ها به لحاظ بنیادی و قیمتی در موقعیت خوبی قرار دارند اما انتظار می‌رود تا چهار روز آینده شاهد نوسان در معاملات بازار باشیم.

به گفته شمس، براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از هفته آینده روند بازار رو به بهبود خواهد رفت و شاهد رونق خوبی در معاملات بازار تا پایان سال هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سهامداران نباید چندان نگران وضعیت حاکم در بازار باشند، اظهار داشت: در وضعیت فعلی خطری معاملات بورس را تهدید نمی‌کند و فقط مساله سیاسی مطرح شده بازار را دچار نوسان کرده است، در داخل کشور هیچ پارامتری که بتواند  بازار را دچار نوسان کند وجود ندارد.

وی با اشاره به تاثیر لایحه بودجه ۱۴۰۰ برمعاملات بورس گفت: لایحه بودجه تعیین کننده سمت و سوی آتی برای اقتصاد کشور است و تصویب آن سیگنال‌دهی لازم را به بازار خواهد داد.

شمس خاطرنشان کرد: به طور معمول هر سال بعد از تصویب لایحه بودجه، صنایعی تحت تاثیر قرار می‌گیرند که تغییراتی را در برخی از نرخ‌ها مانند نرخ ارز داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه فعالیت دولت در بازار سرمایه را به عنوان یکی از پارامترهای دیگر در لایحه بودجه عنوان کرد و گفت: چیزی که در لایحه بودجه به آن اشاره شده است این است که بازار سرمایه سال پررونقی را تجربه خواهد کرد و این موضوع سیگنال مثبتی است که با تصویب لایحه بودجه به بازار داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد تا پایان هفته تکلیف مساله لایحه بودجه که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است برطرف شود و بازار را به روند عادی خود بازگردد.

 شاخص کل بورس در بازار روز گذشته (شنبه) با روند نزولی کار خود را آغاز کرد و با بیش از ۴۳ هزار واحد افت و با ورود به کانال یک میلیون و ۳۵۴ هزار واحد به کار خود پایان داد، همچنین امروز در نخستین دقایق معاملات در مدار نزولی قرار داشت اما به مرور با بهبود روند معاملات، شاخص بورس به مدار صعودی بازگشت.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین