پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:57 - 1399/10/15

توطئه جدید دولت علیه قانون بازنشستگی؛

حذف قانون پاداش بازنشستگی و پرداخت نشدن ثمره سرمایه گذاری ۳۰ ساله کارکنان دولت؟+جزییات

اظهار ناتوانی دولت از تامین منابع مالی سازمان برنامه و بودجه را به فکر حذف قانون پاداش بازنشستگی و پرداخت نشدن ثمره سرمایه گذاری ۳۰ ساله کارکنان دولت انداخته است.

به گزارش کارگر آنلاین ، اوضاع وخیم اقتصادی و با وجود استرس های ناشی از ویروس کورونا برخی خبرها باعث تشدید نگرانی ها می شود. معمولا کارکنان دستگاه های دولتی (البته غیر از مدیران) از جمله اقشاری هستند که حقوق ثابت متوسطی را بابت کارکرد خود دریافت می کنند. کارمندان دولت هرماه بخشی از حقوق خود را تحت عناوین مختلف برای دوران بازنشستگی به نوعی نزد دولت یا سازمان هایی که تحت مدیریت دولتی قرار دارند، پس از انداز می کنند تا در روزهای میانسالی و پیری یاور آنها باشد.

معمولا این مبلغ و سودهای آن به صورت یک پاداش پایان خدمت در کنار حقوق ماهیانه بازنشستگی به کارمند پرداخت می شود. در بیشتر موارد حقوق بازنشستگی اندک است و کفاف خانواده بزرگ پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را نمی دهد. بیشتر کارمندان از مبلغ پاداش به عنوان یک سرمایه گذاری در بازار یا پس انداز در بانک برای کمک به امرار معاش خود استفاده می کردند.

 به نظر می رسد اکنون اتفاقاتی برای پاداش پایان دوره خدمت کارمندان در حال رخ دادن است.

گذشته از پرداخت با تاخیر پاداش یا ارائه قسطی این مبلغ پول به کارمند خبرهای تایید نشده از تلاش دستگاه های دولتی برای لغو این مصوبه حکات دارد. گویا سازمان برنامه و بودجه به دوایر طرح و برنامه دستگاه های دولتی اعلام کرده است به دلیل نبود بودجه کافی دولت تصمخیم دارد قانون پرداخت پایان خدمت سی ساله کارکنان خود را لغو کند.

این تصمیم که امیدواریم دولت یا سازمان برنامه و بودجه کشور هر چه سریعتر آن را تکذیب کند از سوی برخی مقامات سازمان فوق و دولت به مسائل سیاسی به ویژه ناتوانی در فروش نفت و دسترس نداشتن به منابع ارزی گره زده شده است. همچون گذشته خزانه خالی و ناتوانی در انتقال ارز به عنوان بهانه ای برای افزایش نگرانی کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

منبع: سایت تحریریه
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین