پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:21 - 1399/10/30

۵ علامت ویروس کرونا که بیشتر مهمان بدن هستند

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط لنست ۵ علامت در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا زمان بیشتری طول می کشد تا از بین بروند.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایندیاتایمز، با بیش از 94 میلیون مورد ابتلا و 2 میلیون مرگ ناشی از ویروس کرونا مبارزه با کووید-19 هنوز واقعیت تلخی است که با آن روبرو هستیم. آنچه شاید ناراحت کننده تر باشد واقعیت عوارض طولانی طولانی مدت و علائم ناخوشایند این ویروس است که گاهی اوقات احتمال دارد برای زمان بیشتری در بدن باقی بماند.
از مغز تا قلب، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ می تواند علائم زیادی را در بدن نشان دهد که بهبودی آن ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد یا در مواردی عوارض تغییر دهنده زندگی را به جا بگذارد. در حال حاضر، طبق مطالعه جدید منتشر شده در مجله پزشکی لنست دلیل دیگری برای نگرانی پیرامون این ویروس وجود دارد. 5 علامت خاص ویروس کرونا طولانی مدت وجود دارند که بیماران بیشترین تلاش را برای مدیریت آن دارند.
همچنین دانشمندان اشاره دارند بیشتر این علائم در هفته های اول بهبودی آشکارا ظاهر می شوند که ممکن است به مراقبت های بعد از ابتلا به ویروس کرونا نیاز داشته باشد. این علائمی است که همه بیماران باید مراقب آنها باشند:

خستگی مزمن
 

خستگی که اغلب با بیماری های ویروسی دیده می شود به طور معمول در موارد ابتلا به ویروس کرونا نیز دیده می شود. با این حال، شدت و مدت زمان خستگی می تواند خطر ابتلا به ویروس کرونای طولانی را تعیین کند. بر اساس مطالعه لنست، تقریبا 63 درصد بیماران پس از شروع اولین علائم از خستگی، ضعف و درد عضلانی رنج می برند.
خستگی که می تواند توسط بسیاری از علائم از جمله تب شدید، عفونت دستگاه گوارش و استرس ایجاد شود و عفونت به خودی خود می تواند بازگشت به حالت طبیعی را برای فرد دشوارتر کند.


ضعف و التهاب عضلات
 

میالژی یا درد عضلانی نیز به عنوان یک علامت ناراحت کننده پس از ابتلا به ویروس کرونا گزارش می شود. در واقع این نشانه نیز یکی از علائمی است که حتی افرادی که علائم شدید ابتلا به عفونت را ندارند نیز می توانند آن را تجربه کنند.
میالژی هنگامی که ویروس به بافت های سالم موجود در بدن حمله می کند و منجر به التهاب می شود، ایجاد می شود، همچنین می تواند منجر به درد و ضعف شود به همین دلیل تصور می شود کمردرد و دردهای مفصلی مرتبط با ویروس کرونا بسیار جدی هستند.


بی خوابی و مشکلات خواب

بهبودی از ویروس کرونا ممکن است دشوار باشد. انجام حتی ساده ترین کارها نیز می تواند برای فرد دشوار باشد. علاوه بر این، وقتی بدن به استراحت نیاز دارد خواب کافی می تواند یک راهکار خوب باشد. این یکی دیگر از علائم بیماری است که افراد که برای کنار آمدن با ویروس کرونا تلاش می کنند با آن مقابله می کنند. محققان احساس می کنند بی خوابی و مشکلات خواب می توانند بهبودی را مختل کنند، همچنین مشکلات خواب می تواند در اثر بیماری های جسمی، دردناک و بیماری های روحی ایجاد شود.


افسردگی


طبق مطالعه ای که محققان ایتالیایی در ژوئیه سال 2020 انجام داده اند زنانی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند بیشتر از مردان در معرض خطر اختلال سلامت روان قرار دارند، همچنین حمل کننده های طولانی مدت عوارض کرونا می توانند از مشکلاتی مانند افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، کاهش شناختی، از دست دادن حافظه و اختلالات خلقی رنج ببرند که بدون آگاهی درباره آنها تحمل شرایط دشوار می شود.
در حالی که کلینیک های مراقبت از درمان ویروس کرونا اکنون شاهد الگویی از افرادی هستند که با این مشکلات روبرو می شوند، بسیاری اظهار داشتند هر بیمار در مرحله بهبودی از نظر بیماری و مشکلات غربال می شود.

اضطراب و تپش قلب
 

طبق مطالعه لنست حداقل 15 درصد از بیماران پس از شروع علائم، احساس اضطراب و افسردگی را گزارش می کنند.در حالی که مدت هاست بسیاری از متخصصان گفته اند ،قرنطینه های تحمیلی و انزوای اجتماعی می تواند باعث اضطراب حتی در افرادی که مبتلا به ویروس کرونا نیستند شود، اما پیش بینی در مورد افرادی که از این ویروس بهبود یافته اند می تواند بسیار بدتر باشد. ترس از بیمار شدن، ناتوانی در انجام کارهای عادی، بیماری های جسمی می تواند سلامت روان بیمار را مختل کند. از این رو مهم این است که فرد به دنبال پشتیبانی، کمک و زمان لازم برای بهبودی بدن باشد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین