پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:10 - 1399/11/02

افزایش مراجعات بیماران قلبی به بیمارستان‌ها

مدیر دفتر پرستاری بخش آی سی یو بیمارستان شهید لبافی نژاد گفت: در روز‌های زمستانی مراجعه بیماران قلبی به بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد که سرما و انقباض عضله‌های قلب می‌تواند یکی از علل آن باشد.

خانم فرزانه فاعلی در مصاحبه ابا خبرگزاری صدا و سیما گفت: وقتی هواسرد می‌شود تعداد بیماران قلبی زیادتر می‌شود یکی از علت‌ها می‌تواند سرما باشد که باعث انقباض عضله قلب و افزایش درد‌های قلبی می‌شود، ازطرفی آلودگی هوا در روز‌های سرد روی بیماران قلبی تأثیردارد.

وی افزود: شیوع انفلونزا و سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی که در فصل زمستان شایع‌تر است می‌تواند از دیگر علل افزایش مراجعات بیماران قلبی به بیمارستان‌ها شود.
وی با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر آن بر بیماران قلبی گفت: اضطراب ناشی از کرونا نیز برروی بیماران قلبی تأثیر دارد ضمن اینکه کرونا و سکته‌های قلبی درتنگی نفس و درد قفسه سینه علائم مشابهی دارند تا جایی که یافته‌های آزمایشگاهی نشان داده است کرونا و بیماری‌های قلبی عوارض و علائم مشترکی دارند.
خانم فاعلی توصیه کرد: بیماران قلبی بهتر است هوای سرد استنشاق نکنند و در فضای بیرون دهان و بینی خود را باشال بپوشانند، از نوشیدنی گرم و لباس گرم استفاده کنند و در هوای ألوده روز‌های زمستانی کمتر تردد داشته باشند و بیشتر در خانه بمانند.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین