پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:20 - 1399/11/03

پیش فروش آپارتمان ترفند ۲ برادر برای کلاهبرداری میلیاردی

دو برادر شیاد که با پیش‌فروش واحد‌های ساختمانی، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش کارگر آنلاین، چندی قبل مالک یک ساختمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار کرد: پلاک ثبتی‌ام در محدوده کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس واقع شده و ۶ ماه پیش تصمیم گرفتم ساختمان را با همکاری یک سازنده نوسازی کنم . در این رابطه با دو برادر که خود را سازنده چندین ساختمان معرفی می‌کردند، آشنا شدم و پس از چندین جلسه گفت‌وگو در نهایت قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم کردیم. در متن قرارداد آمده بود که هیچ یک از طرفین قرارداد حق پیش‌فروش واحد‌ها را ندارد  و پس از ساخت و تنظیم تقسیم‌نامه و تحویل گرفتن واحدها، هر یک از طرفین حق فروش واحد متعلق به خود را داشته باشند.

شاکی ادامه داد، سازندگان، آپارتمانی را برای اسکانم تهیه کردند و من هم ساختمان را تخلیه شده تحویل آنها دادم. روز گذشته برای مشاهده پیشرفت ساخت وساز و نحوه گودبرداری و... در محل حاضر شدم. فردی که مدعی بود یکی از واحد‌های ساختمان را پیش‌‌خرید کرده است با من شروع به گفت‌وگو کرد که متوجه شدم سازندگان با دریافت مبلغ ۳ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده و مرتکب فروش مال غیر شده‌اند.
سرهنگ کارآگاه «سعید مجیدی»،رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با این شکایت بررسی پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات محلی دریافتند متهمان علاوه بر این کلاهبرداری ، واحد دیگری را نیز به شخص دیگری به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش‌فروش کرده‌اند.
 خریداران پیش‌فروش ساختمان مدعی بودند که در قرارداد مشارکت در ساخت که توسط سازنده به آنها نشان داده شده، اذن فروش مالک را مطالعه کرده‌اند و به اعتبار این اجازه، واحد‌ها را پیش‌خرید کرده‌اند، اما در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد قرارداد مشارکت در ساختی که در اختیار مالباختگان قرار گرفته است، جعلی بوده و سازندگان با جعل قرارداد مشارکت در ساخت از مالباختگان کلاهبرداری کرده‌اند.
بدین ترتیب مخفیگاه متهمان در شهرستان پردیس شناسایی و با دستور قضایی هر دو متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری شده را در مجموع ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند، به شهروندان تأکید کرد: برای پیش‌‌خرید واحد‌های در حال ساخت، چه آنکه واحد را از مالک یا سازنده پیش‌خرید کنید، قرارداد پیش‌فروش را در حضور مالک و سازنده تنظیم و هر دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت، باید قرارداد پیش‌فروش را امضا کنند و سپس با تعیین وقت تنظیم سند مشاعی، با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی، نسبت به تنظیم سند سهم مشاعی از پلاک ثبتی اولیه اقدام کنید تا معامله مطمئن‌تری را داشته باشید.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین