پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:46 - 1399/11/04

زبان قرآن برای نخستین‌بار در دانشگاه سیدنی تدریس می‌شود

یک استاد دانشکده زبان و ادبیات عربی دانشگاه سیدنی گفت که قرار است برای نخستین‌بار زبان قرآن در استرالیا به دانشجویان زبان عربی تدریس شود و از این طریق به تفسیر معانی قرآن کریم نیز پرداخته شود.

علی یونس الدهش، استاد زبان و ترجمه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه سیدنی بخش زبان و فرهنگ‌های عربی است که می‌گوید واحد درسی جدیدی را برای ایجاد یک نیاز علمی دانشجویان زبان عربی طراحی کرد که آن را «عربی قرآن» نامیده است.

به گفته این استاد دانشگاه تاکنون چنین واحد درسی در تاریخ استرالیا گنجانده نشده بود که در آن زبان عربی کلاسیک که همان زبان قرآن است، در دانشگاه‌های این کشور تدریس شده باشد.

الدهش می‌گوید: زبان قرآن با زبان عربی که امروز در مطبوعات، رسانه‌ها و کتبی که در مدارس عربی تدریس می‌شود، تفاوت‌هایی دارد و به دانشجویان زبان عربی چه آنهایی که خودشان اصالتاً عرب باشند یا در سطوح بالاتر از کارشناسی به تحصیل زبان عربی مشغول هستند، تدریس می‌شود.

استاد دانشگاه سیدنی تأکید کرد که عزم خود را برای پرداختن به ساختارهای زبانی و دستور زبان قرآن و تدریس آن به دانشجویان سطح تحصیلات تکمیلی زبان و ادبیات عربی جزم کرده است.

او  افزود: برنامه درسی من نه یک برنامه درسی دینی و نه کلامی است، این یک روش زبانی است و من همیشه تأکید می‌کنم که روش زبانی و ادبیاتی برای تفسیر قرآن، صحیح‌ترین روش است.

به عقیده الدهش، درس عربی قرآن سخت‌ترین درس برای زبان‌آموزان عربی خواهد بود زیرا انجام این کار وظایف زیادی را از دانشجویان می‌طلبد و ارائه شفاهی معانی متون قرآنی به علاوه تکالیف هفتگی و سایر الزاماتی که برای تدریس زبان قرآن لازم است، از جمله آنهاست.

دانشگاه سیدنی تدریس این ماده درسی را با شروع ترم دوم در ماه آگوست به دانشجویان آغاز می‌کند.

منبع: ایکنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین