پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:20 - 1399/11/05

تاثیر واکسن های جدید بر ویروس جهش یافته کرونا

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: جهش های اخیر ویروس کرونا در جهان ساختار کلی ویروس را تغییر نداده و فقط سرعت انتقال بیماری را افزایش داده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، آقای دکتر مسعود مردانی در گفتگو با تلویزیون اینترنتی تیوا افزود: با این جهش ماهیت ساختار کلی ویروس تغییر نکرده و واکسن هایی که تاکنون ساخته شده است روی این ویروس جهش یافته نیز تاثیر دارند.
این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: در پی شیوع ویروس جهش یافته کرونا بحث تاثیر واکسن های ساخته شده و متفاوت بودن این ویروس با نوع قبلی آن نگرانی های زیادی در پی داشته است. در شهر لندن موارد جهش یافته کرونا به جد در حال افزایش است و کشور ما نیز از این وجود ویروس بی بهره نمانده است.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: گونه های دیگری از این ویروس در آفریقای جنوبی و نیجریه و اخیرا در ژاپن نیز مشاهده شده که به دلیل تغییرات کروموزومی ، سرعت انتقال آن بسیار افزایش یافته است.
دکتر مردانی گفت: سرعت انتقال نوع جهش یافته ویروس بسیار زیاد است و در افراد کمتر از ۲۰ سال گرفتاری ایجاد و از طرفی این ویروس سریع در میان اعضای خانواده انتشار پیدا می کند و تشخیص آن هم دشوارتر است.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین