پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:35 - 1399/11/07

از ترس کرونا تشخیص و درمان به موقع بدخیمی‌ها را به تعویق نیندازید

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با تأکید بر اینکه برغم شیوع همه گیری کرونا درمان بیماران مبتلا به سرطان با وقفه همراه نبوده است، گفت: بیماران و خانواده‌های آن‌ها از ترس ابتلا به کرونا تشخیص و درمان به موقع سرطان را به تعویق نیندازند.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران؛ آقای دکتر حسین فودازی دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی درباره برگزاری پنجمین همایش بین المللی کلینیکال انکولوژی و پانزدهمین همایش سالانه کلینیکال انکولوژی گفت: برگزاری این همایش امسال طی دو هفته متوالی و در تاریخ‌های دوم، سوم، نهم و دهم بهمن است. هر سال این همایش برای به روز شدن اطلاعات همکاران ما در حوزه آنکولوژی و چالش‌های موجود در درمان غیر جراحی سرطان و حتی موضوعاتی مرتبط با جراحی سرطان مانند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش امسال به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این همایش بین المللی به صورت مجازی فرصتی را ایجاد کرد که بتوانیم از متخصصین برجسته جهان و پزشکان ایرانی خارج از کشور بهره‌مند شویم و تبادل اطلاعات و دانش در حوزه انکولوژی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. وی افزود:همچنین در تاریخ ۲۶ دی امسال برای نخستین بار در کشور، برنامه مجزای انکولوژیست‌های جوان را داشتیم که برگزاری این همایش نیز نتایج بسیار مؤثری را به همراه داشت.

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه پنجشنبه و جمعه هفته گذشته بخش اول این همایش برگزار شد و سخنرانی‌های علمی، کارگاه، نشست تخصصی و موضوعاتی به صورت ویدیوی آموزشی در آن ارائه شد، گفت: مباحث مورد طرح در حوزه سرطان‌های مختلف از جمله سرطان‌های دستگاه گوارش، پروستات، سرطان‌های زنان، سرطان سینه، سرطان‌های سر و گردن و لنفوم است.

آقای دکتر فودازی درباره تأثیر همه گیری جهانی کرونا در درمان سرطان گفت: میزان مراجعات بیماران با تشخیص یا سابقه بدخیمی به پزشکان بر اثر این همه گیری تحت تاثیر قرار گرفته است. هر چند درمان بیماران سرطانی چه بصورت سرپایی یا بستری در بخش‌های بیمارستانی با وقفه همراه نبوده است.

وی بیان داشت: البته بسیاری از بیماران و خانواده‌های آن‌ها از ترس ابتلا به کرونا دیرتر به پزشک مراجعه کردند و یا مراجعه به موقع نداشتند و این مسأله با می‌تواند با تشدید سیر بیماری در آن‌ها همراه باشد که تلاش شده است با روش‌های مختلف ارتباطی و اطلاع رسانی‌ها حتی از طریق فضای مجازی به بیماران و خانواده‌های آن‌ها درمان یا تشخیص سرطان را دچار تأخیر نشود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین