پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:04 - 1399/11/09

کارگر آنلاین گزارش می دهد؛راه فرار کارفرمایان از افزایش حقوق کارگران باز شد

فوری و مهم؛افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ متوقف شد؟ بخشنامه ای به نفع کارفرمایان و به ضرر ۱۴ میلیون کارگر

اختصاصی کارگر آنلاین : در بخشنامه جدید معاونت حقوقی ریاست جمهوری تصریح شده است : مطابق ماده ۴۱ قانون کار و تبصره آن ، کارفرمایان در انعقاد و ادامه قراردادها و به گونه ای غیر مستقیم در غالب حالات انحلال رابطه کاری به رعایت آخرین حدقال مزد تعیین شده توسط شورای عالی کار موظف هستند ولی این امر با افزایش دستمزد همه سطوح مزدی، ملازمه ندارد!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارگر آنلاین ، معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این بخشنامه تاکید کرده است : مطابق ماده 41 قانون کار و تبصره آن ،  کارفرمایان در انعقاد و ادامه قراردادها و به گونه ای غیر مستقیم در غالب حالات انحلال رابطه کاری به رعایت آخرین حداقل مزد تعیین شده توسط شورای عالی کار موظف هستند ولی این امر با افزایش دستمزد همه سطوح مزدی، ملازمه ندارد!!

قراردادهای کار مدت موقت ، با امضا مدت و تصفیه حساب کارگر ، خاتمه می یابند و قراراحتمالی سال بعد، در سال جدید محسوب می شود در این فرض هر گونه توافق کارفرما و کارگر با رعایت قوانین و مقرارت ذی ربط از جمله رعایت حداقل دستمزد تعیین شده برای آن سال و پایه سنواتی صحیح است  با وجود این در موردی که کارفرما بدون تصفیه حساب قرارداد پیشین رابطه قرادادی خود با کارگر را ادامه می دهد قرارداد منعقده در سال جدید به منزله تمدید قراداد پیشین بوده واعمال افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی ، تعیین شده توسط شواری عالی کارنیز الزامی است .

در این بخشنامه آمده است : بنا بر مراتب فوق ، سازمان های مرتبط تدابیر لازم برای اعمال تغییرات قانونی در وضعیت و مزد کارگران در سال تازه را بر این اساس برنامه ریزی و اعمال نمایند . روشن است سازمان تامین اجتماعی در همین راستا نسبت به اصلاح نرم افزار محاسباتی حق بیمه سنواتی ، اقدام نماید.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین