پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:58 - 1399/11/20

پیش‌بینی بورس پس از ۲۲ بهمن

در حالی که شروع معاملات این هفته با روندی نزولی همراه بود اما شاخص کل بازار سهام از روز یک‌شنبه به دلیل تغییرات دامنه نوسان مثبت شد. اما سئوال اینجاست که بورس پس از ۲۲ بهمن چه روندی خواهد داشت؟

به گزارش کارگر آنلاین، بعد از معاملات منفی روز شنبه، سازمان بورس در جلسه‌ای تصمیماتی از قبیل کم کردن دامنه نوسان رنج منفی گرفت و همین امر جو مثبتی برای بازار سهام ایجاد کرد، اما سئوال اینجاست که روند صعودی بازار سهام چقدر پایدار خواهد بود.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تصمیماتی که باعث روند صعودی بورس شد گفت: بحث تغییر دامنه نوسان به صورت نامتقارن، بازنگری در حجم مبنا، اختیارات جدیدی که به صندوق توسعه بازار داده شده به ویژه بحث اجازه انتشار اوراق اختیار تبعی و افزایش ضریب تعدیل سهام و حق تقدم در معاملات اعتباری هر کدام خبری تاثیرگذار بر روند بازار سهام است و می‌تواند باعث تغییر روند بازار شود و جو روانی مثبتی ایجاد کند.

این کارشناس در ادامه گفت: روند صعودی بازار سهام می‌تواند چند وقتی ادامه پیدا کند اما در باند مدت نمی‌تواند بورس را رو به رشد نگه دارد.

این کارشناس در رابطه با متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: در میان‌مدت بورس منتظر مشخص شدن تکلیف چند متغییر است. بحث بودجه سال آتی، بحث نرخ سود بانکی، وضعیت برجام و نرخ تسهیل ارز از جمله مواردی هستند که در روند آینده بورس تاثیر زیادی دارند.

این کارشناس در پایان افزود: روند بازار سهام را متغییرهایی که ذکر شد مشخص می‌کنند نه تغییر در دامنه نوسان، اما برای از بین بردن جو مسموم بازار سهام راهکارهای سازمان بورس بد نبود.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین