پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:51 - 1395/10/22

برنامه ریزی «کمیته ایکس» برای پرونده بابک زنجانی/ اتهام‌زنی به نهادهای انقلابی در دستورکار

آغاز عملیات «کمیته ایکس» برای انتخابات ۹۶

قرار است پرونده بابک زنجانی و راهکارهای استفاده از آن در فضای انتخاباتی در اتاق فکر جریانی خاص بررسی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش کارگرآنلاین، با نزدیک شدن به انتخابات سال 96 برخی گروه ها و جریان های سیاسی، برنامه های مختلفی را برای تاثیرگذاری در روند انتخابات ریاست جمهوری طراحی کرده اند.

چندی پیش خبری از شکل گیری اتاق فکری موسوم به «کمیته ایکس» برای تحلیل فضای انتخابات و بررسی و ارائه راهکارهای مختلف در این زمینه از سوی برخی جریان های درگیر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بودند؛ این کمیته که مدتی است وارد فاز عملیاتی شده در چند روز اخیر و با همفکری برخی مشاوران بیرونی، طرح کوتاه مدت و میان مدت جدیدی را ارائه کرده است.

این طرح که با محوریت پرونده بابک زنجانی کلید خورده، قرار است پرونده وی را تا انتخابات ریاست جمهوری مورد استفاده ابزاری قرار داده و دائما موضوعات پیرامون آن‌را با نگاه منتسب کردن یک جریان سیاسی به فساد مالی و ارتباط با این دلال نفتی، در رسانه ها مطرح شود.

برخی معتقدند برخی موضوعات مطرح شده درباره بابک زنجانی و اظهارات برخی مقامات خارج از قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی و تاکید بر تعیین تکلیف اموال وی، در همین راستا بوده است.

بر اساس اخبار رسیده قرار است طی چند روز آینده فاز جدیدی از این طرح عملیاتی شود و در این فاز یکی از نهادهای انقلابی کشور به بهانه ارتباط با بابک زنجانی مورد هجوم رسانه ای برخی جریان های سیاسی قرار گیرد؛ طراحان این فاز معتقدند که به حاشیه بردن این نهاد انقلابی، می تواند تاثیر زیادی در نوع نگرش و انتخاب جامعه در انتخابات سال آینده داشته باشد.

متهم کردن دستگاه قضایی به کم‌کاری در پرونده فساد زنجانی، اتهام زنی به نهادهای انقلابی و در نهایت متهم کردن جریان رقیب به همراهی با وی، از جمله مراحلی است که از سوی این کمیته طراحی شده و برخی نمودهای آن در تیتر رسانه ها و برخی اظهارنظرهای چند روز اخیر نیز قابل مشاهده است.

طرح هجمه به قوه قضائیه تا زمان برگزاری انتخابات نیز از جمله طرح های تصویب شده در همین اتاق فکر است که از چندی پیش آغاز شده و در مقاطعی با پروژه مذکور، هم‌پوشانی خواهد داشت./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین