پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:15 - 1395/11/04

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

بیمه بیکاری کارگران فاقد قرارداد پلاسکو برعهده دولت است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر ضرورت کمک به کارگران بیکار شده پلاسکو، گفت: دولت می‌تواند ضمن عقد قرارداد با یکی از صندوق‌های بیمه‌ای، منابع بیمه بیکاری کارگرانی که از قبل حادثه تحت پوشش بیمه نبودند، تامین کند.

به گزارش کارگرآنلاین، علیرضا محجوب  در توضیح وضعیت تعیین تکلیف کارگران بیکار شده پلاسکو، گفت: تعیین منابع برای کمک‌ به کارگران و کارفرمایان پلاسکو نیازمند مصوبه قانونی است.

البته کارگران که از قبل حادثه بیمه‌پرداز بوده‌اند مشمول قانون بیکاری خواهند شد اما مسئولان اجرایی باید توجه داشته باشند که همه کارگران بیکار شده را دعوت به دریافت مستمری بیکاری نکنند. نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: براساس مفاد قانون کار تمامی کارگران مشغول به کار در مرکز تجاری پلاسکو نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند اما دولت می‌تواند با یکی از صندوق‌های بیمه قراردادی را منعقد کرده و منابعی را در اختیار آنها قرار دهد تا به افرادی که از قبل حادثه تحت پوشش بیمه نبودند، بیمه بیکاری داده شود.


وی افزود: باید مراقب بود تا از منابع صندوق بیمه تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است مبلغی برای بیمه بیکاری کارگرانی که حق بیمه پرداخت نکردند، پرداخت نشود زیرا این برخلاف قانون است. در قانون تاکید شده اگر برای بیمه‌شدگان حادثه غیرمترقبه رخ دهد باید بیمه بیکاری بلافاصله پرداخت شود.

محجوب با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد کارگران بیکار شده پس از حادثه پلاسکو اعلام نشده، گفت: در روزهای آتی باید تکلیف حادثه‌دیدگان و آواربرداری مشخص شود و پس از آن برای بازماندگان این حادثه و کارگرانی که بیکار شده‌اند برنامه‌ای مدون شود. رئیس فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد: حداکثر کمک با حداکثر بهره‌ای که از قانون می‌توان گرفت برای حادثه‌دیدگان و مجموعه کارگران پلاسکو باید به کار گرفته شود، حادثه‌دیدگان پلاسکو تهران با حادثه‌دیدگان اتفاقات غیرمترقبه سایر شهرها و استان‌ها متفاوت نخواهند بود بنابراین هر آنچه قانون پیش‌بینی کرده باشد، باید عملیاتی شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین