پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:50 - 1395/11/06

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار خبر داد

خبری خوب برای کارگران بدون بیمه پلاسکو

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار با اشاره به مصوبه هیئت دولت درباره کارگران حادثه‌دیده پلاسکو گفت: مقرر شد کارگران بدون بیمه پلاسکو مطابق مصوبه هیئت دولت ۴ماه مقرری بیکاری بگیرند.

به گزارش کارگرانلاین،  کریم یاوری درباره وضعیت کارگران بدون بیمه پلاسکو  گفت: آن دسته از کارگرانی که  بیمه تأمین اجتماعی نداشتند و درپی فاجعه از بین رفتن ساختمان پلاسکو شغل خود را از دست داده اند مطابق مصوبه هیئت دولت، به مدت 4ماه بیمه بیکاری دریافت می کنند.

 وی ادامه داد: آن دسته از کارگرانی هم که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی بوده و در ساختمان پلاسکو شاغل بودند در کوتاهترین زمان ممکن تحت پوشش و حمایت " مقرری بیمه بیکاری" قرار می گیرند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به مصوبه هیئت دولت گفت:کارگرانی که سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشتند و مشمول مقررات  قانون بیمه بیکاری می شوند، مطابق قانون از مقرری بیمه بیکاری بهره مند می شوند.  درصورتی که سابقه کارگران بیمه شده در پلاسکو کمتر از 6ماه باشد، مطابق کارگرانی که دارای سابقه بیشتر از 6ماه هستند از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بیان کرد: حق بیمه بیکاری کارگران، 3 درصد مبلغی است که دریافت می کنند. به علاوه بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی و ... بیکار می شوند با معرفی واحد های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می کنند.

یاوری گفت: با توجه به مصوبه هیئت دولت آن دسته از کارگرانی که بیمه  تأمین اجتماعی نبوده اند و یا بیمه اختیاری بوده اند یا بیمه خویش فرمایی داشته اند و درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت نکرده اند به مدت 4 ماه مشمول حمایت و کمک بیمه بیکاری قرار می گیرند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین