پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10118:37 - 1399/12/12

خبرخوش شریعمتداری ازآغاز تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

اقتصادنیوز :‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام می‌شود تا علاوه بر امتداد مرحله اول این طرح در سال جاری، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای کاهش یابد.

محمد شریعتمداری درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد:  از بتدای سال  ۱۴۰۰ این کار انجام خواهد شد که هم ادامه مسیر موجود است و هم برداشتن گام جدید برای از بین بردن فاصله ای که از آن تحت عنوان تبعیض در برخی صحبت های بازنشستگان که به حق است، یاد می شود.

وی افزود: بودجه تصویب شود، حتما این کار در فروردین انجام می شود.

شریعتمداری در پاسخ به اینکه کمترین حقوق  بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و در این صورت دیگر شاهد این رقم نخواهیم بود؟ گفت: حتما در زمینه همسان سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی، روند نسبی رسیدن به سایر صندوق ها را دنبال می کنیم تا فاصله  به حداقل برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه چرا دستمزد کارگران دقیقه نودی تصویب می شود؟ اظهار کرد: زیرا روند بررسی نرخ تورم تا ماه های پایانی سال انجام می شود تا کمترین ضریب خطا با میزان تورم موجود طی ۱۲ ماه گذشته بتواند تعیین کننده دستمزد باشد. با توجه به نرخ تورم انتظاری که به صورت پیش بینی توسط بانک مرکزی برای سال آتی اعلام می شود، این دو کنار هم قرار می گیرد و معنی دار می شود.

وی افزود: به همین علت ناچاریم تا روزهای پایانی هرسال صبر کنیم. تغییرات نرخ تورم قابل پیش بینی نیست و باید پیش بینی های دقیقتری صورت بگیرد. عملکرد ماه بهمن که آمد، تازه امکان تصمیم گیری و چانه زنی بین کارفرمایان و کارگران فراهم می آید.

شریعتمداری درباره افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران برای سال آینده گفت: فعلا ۳۵ درصد افزایش در  حد حدس و گمان است. باید جامعه کارگری و کارفرمایی در  مذاکراتی که مدت هاست در کمیته مزد در جریان است و  هنوز ادامه دارد و شروع شده است رایزنی کنند تا به نتایج خوبی برسیم.

به گفته وی حفظ  واحدهای تولیدی که کارگران اصلی ترین ستون آن هستند باید مورد توجه قرار بگیرد و تلاش می کنیم دریافتی شان بتواند عزت زندگی آنها را فراهم کند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
آقای نوبخت که توئیت کرده از اول اسفند...
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین