پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:07 - 1399/12/13

«انگار بورس تعطیل است!»

تقاضا در بازار سهام به شدت کاهش یافته و حجم و ارزش معاملات نیز بسیار پایین است، معاملات امروز نیز با روندی نزولی همراه شده است. اما چرا بورس به این روز افتاد؟

به گزارش کارگر آنلاین، کاهش دامنه نوسان منفی سهم‌ها باعث شد تا جلوی ریزش زیاد شاخص کل گرفته شود اما نقدشوندگی بازار سهام را به شدت کاهش داد و بازار در صف‌های فروش قفل شد. اما بعد از هفته‌ها نزول دیروز بازار سهام به واسطه اخباری در رابطه با تزریق پول به بازار سهام تغییر روند داد و مثبت شد اما شروع معاملات امروز با روندی نزولی همراه شد و معاملات به شدت کاهش یافته و تحرکات بازار بسیار کم شده است.

 

 

پویایی بازار سهام در نیمه اول سال و خواب زمستانی بورس در نیمه دوم سال دو امر متناقض‌اند و کارشناسان عقیده دارند بورس به دلیل خروج پول هنگفت از سوی دولت به این روز افتاده است، همچنین در حال حاضر بازار سهام با کمبود نقدینگی مواجه است و این کمبود نقدینگی با شدت گرفتن خروج پول از بازار سهام همراه شده است. حالا اخباری مبنی بر تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سهام به گوش می‌رسد اما کارشناسان باز هم می‌گویند این پول در بازار سهام دردی را دوا نخواهد کرد.

 

 

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی شاخص هم‌وزن همراه بود اما در ادامه روند معاملات شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی گرفت، این در حالیست که شاخص کل فرابورس امروز مثبت است.

همچنین ظریف از توافق بر مکانیزم استرداد پول‌های ایران از کره‌جنوبی خبر داد و گفت: ظاهرا کره‌ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند.

برخی  از سهامداران و مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به بورس ناامید شدند و می‌گویند: «انگار بورس تعطیل است»

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین