پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:02 - 1395/12/11

آیا حقوق 201.600.000 ریالی برای مدیران دولتی، نجومی نیست؟

سؤال اینجا است که مبنای نجومی بگیران و مدیران متخلف نجومی چه بود و چرا رهبر انقلاب بر پیگیری این مسئله تأکید داشتند؟ آیا این مصوبه جدید مجلس حامی دولت، قانونی کردن حقوق نجومی محسوب می‌شود یا راهی برای جلوگیری از نجومی‌تر شدن حقوق است؟

به گزارش کارگرآنلاین، روز گذشته کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در جلسات اخیر خود ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم را رفع کردند و حقوق مدیران دولتی را 3.2 برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش دادند.

این کمیسیون در جلسه اخیر خود و برای رفع ایراد شورا نگهبان و ازآنجاکه مصوبه قبلی مجلس سبب خروج نخبگان از دولت می‌شود، مدیران دولتی را هم به‌عنوان گروه پنجم به استثنائات (مشاغل تخصصی در واحدهای عملیاتی،‌ مناطق مرزی و محروم) اضافه کردند که بر این اساس مدیران هم می‌توانند تا 60 درصد بالاتر از سقف تعیین‌شده برای حقوق و دستمزد مقامات و دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت کنند.

به گفته خدابخشی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری (تبصره ماده 76) حداکثر حقوق شش میلیون و 300 هزار تومان است، با احتساب این ماده در برنامه ششم حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق خواهد گرفت 12 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.

بنا بر مصوبه جدید مجلس، برای جلوگیری از خروج مدیران دولتی، مبلغ 75.600.000 ریال به حقوق مدیران اضافه خواهد شد و دریافتی مدیران از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

حال سؤال این است، مبنای حقوق نجومی چه بود و چه شد؟ آیا 20 میلیون تومان نجومی نیست؟ چه کسی و کدام مرجع مالی و بر اساس کدام مبنای علمی و اسلامی، این‌چنین درصد گذاری و قیمت‌گذاری کرده‌اند؟
آیا بعد از چنین مصوبه‌ای، پرونده فیش‌های نجومی پیگیری می‌شود یا دوباره در دفاع از مدیران نجومی و بر علیه مردم، نجومی‌بگیران ذخیره نظام معرفی می‌شوند؟/مشرق

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین