پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:26 - 1396/02/19

درخواست تشکیل بازپرسی ویژه برای رسیدگی به پرونده نفت‌کش

ماجرای پرونده فساد ۱۲۰ میلیون دلاری «م.ن» از صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: با رسیدگی به 10 پرونده مربوط به سوء استفاده‌های مالی از صندوق بازنشستگی کشور در محاکم قضایی 1200 میلیارد تومان از اموال این صندوق بازگردانده شده است اما استدعا داریم بازپرسی ویژه برای دو پرونده باقی‌مانده تشکیل شود.

به گزارش کارگرآنلاین، محمود اسلامیان در رابطه با پرونده مالی صندوق بازنشستگی و اموالی که به این مجموعه برگردانده نشده گفت: بحث فساد اقتصادی و برخورد با آن موضوعی ملی است و هر کسی که خطا کرده فرقی نمی‌کند که از چه جناحی باشد اگر ملاحظات سیاسی پیش بیاید اعتماد مردم از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در دولت گذشته از یکی از پتروشیمی‌های ما فردی به نام «م.ن» که اکنون ساکن آمریکا است رقمی بدون ضمانت لازم می‌گیرد که این اولین تخلف بوده چرا که زمانی فردی 100 میلیون دلار به کسی می‌دهد قاعده تجارت این است که 150میلیون دلار به عنوان ضمانت از وی بگیرد اما این اتفاق نیفتاده است و این اولین خطای مدیران وقت بوده است.

اسلامیان افزود: بنابر این 120 میلیون دلار از اعتبارات صندوق رفته و ما با سختی و مکافات 20 میلیون دلار را بازپس گرفتیم اما همچنان 100 میلیون دلار آن باقی مانده و اکنون پرونده در محکومه قضایی است.

وی گفت: دو سال است که این پرونده در محاکم قضایی مطرح شده و متهمان آن مشخص است و امیدواریم هر چه زودتر به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه طرف حساب این پرونده‌ها حدود 2 میلیون فرد فرهیخته بازنشسته است، گفت: 10 پرونده قضایی داشته‌ایم که 8 پرونده به کمک دستگاه قضا رسیدگی شده و اموال ما برگشته است.

اسلامیان گفت: یک پرونده دیگر نیز مربوط به شرکت نفت‌کش است که به دلیل شرایط تحریم، 250 میلیون یورو به فردی داده می شود که متاسفانه از این میزان فقط 5 کشتی برایمان باقی مانده که ارزش 70 تا 80 میلیون یورو بیشتر ندارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: بهتر است به صورت ویژه به این دو پرونده رسیدگی شود و انتظار داریم رئیس قوه قضائیه دستور ویژه بدهد چرا که در سیستم جاری قضایی تعداد پرونده‌ها زیاد است و بنده به نمایندگی از یک میلیون و 300 هزار فرهیخته کشور می‌خواهم برای این پرونده بازپرسی ویژه تشکیل شود.

وی گفت: از وجود 10 پرونده‌ای که در این رابطه در محاکم قضایی بوده 1200 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی بازگشته اما استدعا داریم بازپرسی ویژه در دادستانی تهران تشکیل شود.

وی افزود: مطمئن هستم که اعتبار یکی از این پرونده‌ها قابلیت برگشت دارد اما پرونده دیگر بحث‌های بین‌المللی دارد که باید دنبال شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین