پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:29 - 1396/02/30

ضمن تشکر از مشارکت منسجم مردم؛

صحبت های روحانی از طریق تلویزیون با مردم

«پیروز اصلی این انتخابات، شما ملت بزرگ هستید، پیروز انتخابات، جمهوریت و اسلامیت، آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است»

به گزارش کارگرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی منتخب ریاست‌جمهوری دوازدهم عصر امروز در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: سلام و درود خالصانه بر ملت بزرگ ایران که با حضور و مشارکت گسترده معنادار و مؤثر خود در انتخابات اردیبهشت 96، گامی بلند در راه اعتلا و منافع ملی و سرافرازی ایران عزیز برداشت.

وی افزود: بیش از 41 میلیون رأی شما تاریخ کشور را از توقف و تردید به‌در آورد و ایران را در تداوم راه توسعه و ترقی خویش قرار داد؛ شما دیروز به همه آنها که ما را به بازگشت به گذشته و توقف به شرایط فعلی می‌خواندند، نه گفتید و زمانه را به جلو راندید.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: شما نشان دادید ملتی یکپارچه هستید که هیچ کسی نمی‌تواند شما را به ورطه نزاع‌های قبیله‌ای، شهری یا روستایی بکشاند، رأی منسجم شما نشان داد که یک ملت و یک دولت هستید و یک رئیس‌جمهور می‌خواهید که رئیس‌جمهور شما و خادم همه مردم باشد.

حجت‌الاسلام روحانی ضمن درود بر معلمان غیرتمند که به تعبیر او بر تندباد سیاه تهمت خروشیدند، اظهار داشت: درود بر دانشجویان، هنرمندان، اصحاب رسانه، کشاورزان، صنعت‌گران، کارگران و کارمندان که با ایجاد موج خروشان بی‌نظیر به استقبال دولت دوازدهم شتافتند.

وی خطاب به ملت ایران، گفت: پیروز اصلی این انتخابات، شما ملت بزرگ هستید، پیروز انتخابات، جمهوریت و اسلامیت، آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است؛ این پیروزی، پیروزی صلح و آشتی بر تنش و خشونت بود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: این پیروزی، پیروزی وحدت ملی بر انشقاق و چنددستگی بود. سپاس این فرزند کوچک ملت، و این فرزند حوزه و دانشگاه، ارزانی مقام‌معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، فرهنگیان، حقوقدانان، ورزشکاران و همه اقشار ملت.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مردم ما در این انتخابات با درک نظرهای گوناگون راه آینده خود را انتخاب کردند و همه باید به رأی و خواست مردم احترام بگذارند، افزود: امروز انتخابات پایان یافته و من رئیس‌جمهور همه ملت ایران و حتی کسانی که مخالف سیاست‌هایم بوده‌اند، هستم؛ من دست یاری و دوستی خود را به سوی همه اقشار مردم دراز می‌کنم.

بر پایه گزارش آقای روحانی سپس خاطرنشان کرد: حق منتقدان برای انتقاد از دولت را پاس می‌دارم مردم سالاری دینی یعنی همین. اسلام رحمانی یعنی همین. امروز ایران سربلندتر از هر زمان دیگر آماده روابط با جهان بر پایه روابط متقابل و منافع ملی است.

او ادامه داد: پیام ملت ما در این انتخابات اعلام شد. امروز دنیا می‌داند ایران مسیر دور از خشونت را برگزیده است. ملت ما می‌خواهد در صلح و دوستی در جهان زندگی کند ولی راضی نیست تحقیر و تهدید را تحمل کند. این پیام باید توسط کشورها به ویژه همسایگان درست شنیده شود. انتخابات ایران نشان داد راه تامین امنیت تقویت دموکراسی و احترام به آرای مردم است و نه تکیه بر قدرت‌های خارجی.

رییس‌جمهور عنوان کرد: ما به نیروهای مسلح خود افتخار می‌کنیم و تداوم این اقتدار را ضامن صلح و ثبات و امنیت مردم خود می‌دانیم./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین