پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:07 - 1396/04/11

دادستان تهران در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه مطرح کرد

سه متهم درباره حادثه روز قدس معرفی شدند

دادستان تهران در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه درباره حادثه روز قدس و احضار استانداران به خاطر جرائم انتخاباتى توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز یکشنبه در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور رئیس دستگاه قضا، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان عالی قضایی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در ارتباط با احضار استانداران به خاطر جرائم انتخاباتى در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداران احضار شده در دادسرا حضور یافتند و از آنها تحقیقات به عمل آمد و پرونده آنها در حال تکمیل شدن است، ولى هنوز به نتیجه نهایى نرسیده است.

وی درباره پرونده روز قدس نیز گفت: گزارش وزارت اطلاعات امروز به دادستانى ارسال شده است و به شعبه بازپرسى ارسال خواهد شد، نکته‌اى که نسبت به آن تاکید دارم این است که در چند روز گذشته طورى وانمود شد که گویى تحقیقات انجام شده در این پرونده بدون مجوز بوده است.

وى اضافه کرد: قانون تصریح دارد که تحقیقات در دادسرا تعطیلى بردار نیست و بنا بر این در همه سال با اجازه دادستان و قاضى تحقیق امکان تحقیق وجود دارد، لذا از رسانه‌ها درخواست دارم به این نکته قانونى توجه داشته باشند و فکر نکنند اگر فردى در یک ساعتى احضار و از او تحقیق شد، بدون مجوز است.

وى ادامه داد: رسانه‌ها نباید به نفع و ضرر یک فرد یا گروهى فضا سازى کنند، پرونده‌هاى قضایى باید مسیر قانونى خود را طى کند، نباید اجازه دهیم در مسیر هیجانات تصمیم گیرى شود، ما در این پرونده هم مانند سایر پرونده‌ها در یک مسیر سالم و طبیعى اقدام خواهیم کرد، تحقیقات انجام شده در این پرونده با مجوز دادستانى بوده و ادامه دارد.

در گزارشى که وزارت اطلاعات براى ما ارسال کرده سه نفر از متهمان معرفى شدند و قول دادند بقیه را معرفى کنند، همچنین صرف گزارش وزارت اطلاعات براى ما کفایت نمى‌کند و دادستانى تحقیقات جامعى انجام خواهد داد. مبادا در این پرونده‌ها طورى وانمود شود که گویى حق انتقاد براى کسى وجود ندارد، قطعاً انتقاد منصفانه مشکلى ندارد ولى توهین با انتقاد متفاوت است./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین