پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:47 - 1396/04/21

توضیح پلیس درباره ماجرای درگیری معدن «آق‌دره»

نیروی انتظامی درباره درگیری‌های رخ داده در ماجرای تجمع اعتراضی معدن «آق دره» در تکاب آذربایجان غربی، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش کارگرآنلاین، دفتر سخنگوی ناجا با اشاره به تجمع اعتراضی  با تاکید بر این که اقدامات و رفتارهای پلیس همواره بر مدار قانون بوده و هست اعلام کرد: سعی پلیس بر این است تا در مواجهه با هر نوع تجمع  اعتراضی، معترضین و متحصنین را به آرامش دعوت کند.

بنا بر اعلام دفتر سخنگوی ناجا، در ماجرای تجمع اعتراضی اهالی "آق دره" تکاب آذربایجان غربی به روند فعالیت معدن نیز، همه سعی و تلاش پلیس در آرام کردن و برقراری صلح بود.  

در این گزارش آمده است: برابر بررسی‌های به عمل آمده، نمایندگان اداره کار، صنعت و معدن و تجارت با هماهنگی شخص رئیس محترم دادگستری و شورای اسلامی روستای مذکور، در محل حاضر و با نظارت نیروهای پلیس و واحدهای اجرایی حسب دستور رئیس دادگستری، چادرهای تجمع کنندگان در داخل معدن را جمع آوری و به روستا عودت داده شده و از آن ها در مسجد دعوت به عمل آمده و خواسته های خود را عنوان نمودند.

در ادامه نیروهای حاضر پلیس در صحنه، با ساماندهی مناسب،خویشتن داری، سعه صدر و خونسردی مانع از ایجاد تنش شدند.

در ادامه اهالی اقدام به سنگ پرانی به طرف عوامل و تجهیزات معدن کردند که متاسفانه تعدادی از تجمع کنندگان نیز بر اثر برخورد سنگ‌های پرتاب شده توسط خود اهالی زخمی شدند.

شایان ذکر است ماجرا با وساطت و چانه‌زنی‌های رئیس دادگستری و شخص فرمانده انتظامی شهرستان و همکاران حاضر، خاتمه یافت؛ تجمع کنندگان به آرامش دعوت و حسب دستور رئیس دادگستری، فعالیت معدن فعلاً متوقف شده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین