پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:22 - 1396/04/24

ایجاد یک کانال ارتباطی بین آمریکا و ایران تصویب شد+جزئیات

مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا به طرحی رای مثبت داده است که پنتاگون را ملزم به ایجاد یک کانال ارتباطی با ایران برای جلوگیری از تقابل‌های نظامی تصادفی در خلیج فارس می‌کند.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از پرس تی وی، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه به متمم قانون دفاع ملی رای داده است که وزارت دفاع این کشور را ملزم می کند برای جلوگیری از تقابل نظامی تصادفی در خلیج فارس، یک کانال ارتباطی را با ایران ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، این متمم از سوی جان کونیرز و روبن گالگو نمایندگان دموکرات پیشنهاد شده و هیچ مخالفتی از سوی 435 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا نداشته است.

قانون دفاع ملی آمریکا نیز پیش از این با 344 رای موافق در برابر 81 رای مخالف به تصویب نمایندگان رسیده بود. این قانون بودجه نظامی 696 میلیارد دلاری برای سال مالی 2018 میلادی را تصویب کرده است.

کمیته خدمات مسلح سنا در ماه ژوئن این طرح را تصویب کرده ولی سنا هنوز درباره این طرح رای گیری نکرده است.

بر اساس متمم پیشنهادی این دو نماینده آمریکایی، وزارت دفاع آمریکا گزارشی را به کمیته های مربوطه کنگره ارائه خواهد داد که حاوی ارزیابی یک توافق چند جانبه نظامی بین آمریکا با دولت ایران و سایر کشورهایی است که در خلیج فارس در حال انجام عملیات هستند تا از هرگونه درگیری دریایی در این منطقه و تنگه هرمز جلوگیری به عمل آورد.

نیروی دریایی آمریکا بارها مدعی شده است که قایق ها و کشتی های ایرانی برای کشتی های تجاری و نظامی در خلیج فارس مزاحمت ایجاد می کنند. نوامبر سال گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بسیاری از کشتی های بین المللی از خلیج فارس و تنگه هرمز بدون هیچ گونه مشکلی عبور می کنند و تنها آمریکا است که اتهاماتی مربوط به مشکلات دریایی در منطقه را علیه ایران مطرح می کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین