پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:12 - 1396/04/26

گزارش محرمانه از عملکرد وزرا به روحانی داده شد

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان از تقدیم گزارش عملکرد وزرا به صورت محرمانه به روحانی خبر داد.

به گزارش کارگرانلاین، محمدرضا عارف به جلسه روز شنبه کمیته تعامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با رییس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: جلسه خوبی با آقای روحانی داشتیم. جهت‌گیری اصلی جلسه در خصوص چگونگی چینش کابینه دوازدهم بود.اعضای حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات و دغدغه‌هایی که در رابطه با ارتقای کابینه و کار‌های دولت داشتند مطرح کردند.

عارف با اشاره به اینکه ادامه تعامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با دولت از دیگر مباحث طرفین بود، گفت: جمع‌بندی مباحثی که از استان‌ها در اختیار داشتیم و در جلسه پنجشنبه شورای عالی با شورای اصلاحات استان‌ها و نمایندگان شورا‌ها مطرح شده بود را نیز به اطلاع رییس‌جمهوری رساندیم و ایشان هم از این نقطه نظرات استقبال کرد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در خصوص اختلافات اخیر در جریان اصلاحات در خصوص فعالیت‌های شورای عالی سیاستگذاری نیز گفت: هیچ اختلافی نیست.

وی افزود: در دو دوره‌ای که شورای عالی تشکیل شده و اتفاقا عملکرد بسیار ارزشمندی هم داشته بلافاصله بعد از انتخابات مباحثی را در جامعه نخبگی مطرح کردیم که در خصوص ارتقای انسجام و همبستگی اظهارنظر شود ضمن اینکه درون شورای عالی نیز در حال ارزیابی عملکرد هستیم، طبیعتا هر پیشنهاد و نقدی شود استقبال می‌کنیم و امیدواریم طی چند ماه آینده با جمع‌بندی نظرات به تصمیم منطقی برسیم.

عارف در خصوص پیشنهاد رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتمادملی مبنی بر تشکیل مجلس اصلاحات برای رفع اختلافات گفت: پیشنهاد آقای منتجب‌نیا در سنوات گذشته نیز مطرح شده بود، اما برای تشکیل مجلس اصلاحات باید به نوعی سازوکار عملی برسیم که طبیعتا مورد استقبال خواهد بود.

وی در خصوص مباحثی مبنی بر سهم خواهی اصلاح‌طلبان از دولت که از سوی برخی افراد حاضر در جریان رقیب مطرح می‌شود نیز گفت: از ابتدا اعلام کردیم، دوره قبل هم نشان دادیم که به دنبال هیچ سهم خواهی از دولت نیستیم و به همین دلیل نه شورای عالی و نه فراکسیون امید تاکنون وارد مصادیق نشده‌اند. نگاه ما ارتقای کیفیت دولت است و طبیعتا نظرات خود را درخصوص کاندیدا‌ها و نفراتی که مطرح هستند اعلام می‌کنیم. تاکنون نه سهم خواهی کردیم و نه در آینده چنین خواهیم کرد.

عارف در پاسخ به اینکه آیا در دیدار روز گذشته با رییس‌جمهور نظری در خصوص وزرای کابینه دوازدهم خواسته شد یا خیر، گفت: طبیعتا در مباحث غیررسمی ممکن است درخصوص مصادیق نیز مطالبی مطرح شود، اما در جلسه رسمی وارد هیچ مصادیقی نشدیم و تنها نظرات را گفتیم. البته فراکسیون امید از عملکرد وزرا ارزیابی دارد که ان‌شاءالله به صورت محرمانه تقدیم رییس‌جمهوری‌خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: دوستان ما در فراکسیون آمار وزرا و اینکه نمرات افراد در چه شرایطی هست را اعلام کرده‌اند، اما امیدواریم اسامی محرمانه بماند تا تقدیم آقای رییس‌جمهور کنیم.

عارف با تاکید بر اینکه رایزنی در خصوص کابینه را در سطح تمامی فراکسیون‌های مجلس توصیه می‌کنیم، گفت: برای افزایش سطح کارایی دولت چنین اقداماتی لازم است بر همین اساس دولت هم نباید برای رایزنی به یک جریان یا یک فراکسیون خاص محدود شود؛ همه فراکسیون‌های مجلس باید رایزنی کنند تا نتیجه بهتری به دست آید.

وی در خصوص انجام دیدار اعضای فراکسیون امید مجلس با روحانی نیز گفت: باید منتظر ماند. ایشان در جلسه روز گذشته اشاره کردند که ان‌شاءالله در روز‌های آینده نیز جلسه‌ای را با فراکسیون خواهیم داشت که قاعدتا اگر تشکیل شود در آنجا نقطه نظرات را مطرح خواهیم کرد./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین