پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:14 - 1396/05/01

نیم قرن تجاوز جنسی به 547 پسر بچه +عکس

دست‌کم ۵۴۷ کودک پسر وابسته به گروه کر یک کلیسا در آلمان، قربانی بدرفتاری‌های مختلف از جمله محرومیت غذایی، تنبیه بدنی و تجاوز هستند.

به گزارش کارگرآنلاین،  افشای ابعاد گسترده و انتشار اخبار تازه از تجاوز و آزار جنسی ۵۵۰ نوجوان در کلیسایی در آلمان مانع جنگ رسانه ای سایت های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی علیه ایران و ایرانی در ماجرای قتل آتنا نشد.

صفحه سایت رادیو زمانه که سفت  وسخت پیگیر مسایل حقوق بشری در ایران است هیچ واکنشی به این تجاوزها و یک عمر اذیت و آزار کودکان نداشت.

با وجود گذشت چند هفته از درگذشت دردناک آتنا اصلانی انواع تحلیل ها و گزارش ها برای داغ کردن مرگ آتنا و نمایش ایرانی ناامن، روی خروجی این تارنمای وابسته به دولت هلند خودنمایی می کند اما دریغ از یک گزارش کوتاه برای خبر تجاوز به 547 کودک در آلمان.

همچنین جای این گزارش تکان دهنده و جنایت بشری در آلمان در سایت رادیوفرانسه هم خالی بود
 
صدای آمریکا و رادیو فردا هم به خود زحمت ندادن حتی یک گزارش کوتاه از این رویداد غیرانسانی منتشر کنند.

سایت دویچه وله آلمان که اخبار بی اهمیت در ایران را که به نوعی با سیاست های ضدایرانی آن همسوست بازتاب می دهد به سانسوری سنگین تن داد.

اما با این حال سایت یورونیوز نوشت: بررسی پرونده مربوط به آزار جنسی نوجوانان کلیسای رگنسبورگ ایالت بایرن آلمان از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و به گفته اولریش وبر، وکیل پرونده طی سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰ دست‌کم ۵۴۷ کودک وابسته به گروه کر این شهر قربانی بدرفتاری‌های مختلف از جمله محرومیت غذایی، تنبیه بدنی و تجاوز هستند.

براساس گزارشی که منتشر شده تعداد موارد تجاوز بیش از دو برابر تعدادی است که پیشتر در ژانویه ۲۰۱۶ گزارش شده بود.

در فوریه سال ۲۰۱۵ تعداد قربانیان آزار جنسی ۷۲ مورد و در ژانویه سال بعد این تعداد به ۲۳۱ مورد افزایش یافت. وکیل پرونده احتمال می‌دهد که رقم مذکور به ۷۰۰ مورد برسد.

در بخش‌هایی از این گزارش به تجربه‌های تلخ قربانیان طی این سال‌ها اشاره شده و از گروه کری که قدمتش به سال ۱۹۷۵ میلادی می‌رسد، بعنوان زندان، جهنم و اردوگاه کار اجباری یاد شده و قربانیان نیز این سال‌ها را بدترین دوران زندگی خود توصیف کرده‌اند که با ترس، خشونت و زجر فراوانی همراه بوده است.

طی سال‌هایی از نیم قرن آزار جنسی در شهر رگنسبورگ، راتزینگر برادر پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر سابق کاتولیک‌های جهان سرپرستی این گروه کر معروف را برعهده داشته است.

به گفته وکیل پرونده حاکمیت «فرهنگ سکوت» با هدف حفاظت از سلطه نهاد کلیسا مانع از آن می‌شده که قربانیان تجربیات خود را بیان کنند و یا لب به اعتراض بگشایند.


مدرسه شبانه روزی کلیسای معروف رگنسبورگر دومشپاتزن


اما بی بی سی در تنها گزارش خود نوشت: یک گزارش تازه می گوید که حداقل ۵۴۷ عضو جوان گروه کر پسرانه کلیسای جامع سن پیتر در رگنزبورگ آلمان طی ۶۰ سال در معرض آزار جسمی یا در بعضی موارد جنسی بوده اند.
 
به گفته اولریخ وبر، وکیل مسئول تحقیق در این پرونده، آزارهای ادعایی هم شامل کودکان در دوره پیش دبستانی و هم دبیرستان می شود.


جورج راتزینگر، رهبر سابق دسته همسرایان و برادر بزرگتر پاپ سابق بندیکت شانزدهم


یکی از کسانی که هدف انتقاد تند قرار گرفته اند جورج راتزینگر، رهبر سابق دسته همسرایان و برادر بزرگتر پاپ سابق بندیکت شانزدهم، است.

بر خلاف یورونیوز که در گزارش خود از اطلاع برادر پاپ پرده برداشته و او را متهم به بستن چشم‌ها به روی واقعیت کرده بی بی سی تلاش کرد نقش وی را پنهان کند.

نمایندگان گروه کر پسران رگنسبورگر دومشپاتزن هنوز رسما به این گزارش واکنش نشان نداده اند.

آقای وبر وکیل پرونده هنگام تشریح یافته های خود گفت که ۵۰۰ مورد آزار فیزیکی و ۶۷ مورد آزار جنسی طی شش دهه کشف کرده است.


آقای وبر که وکیل است در این باره تحقیق کرد


با این حال او گفت نتوانسته با شماری از دانش آموزان سابق تماس بگیرد و مستقیما حرف بزند و افزود که به تخمین او رقم واقعی قربانیان تا ۷۰۰ نفر است.

آقای وبر گفت که از ۴۹ عضو کلیسا که او مقصر می داند ۹ نفر در آزار جنسی نقش داشته اند.

به گفته او هرچند مسببان شناسایی شده اند اما انتظار نمی رود به دلیل گذشت زیاد زمان با اتهامات مجرمانه روبرو شوند.

این کلیسا قبلا پیشنهاد پرداخت پنج تا ۲۰ هزار یورو غرامت به هر یک از قربانیان را داده است./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین