پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:00 - 1396/09/08

در نامه‌ به لاریجانی مطرح شد

حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی متناسب‌سازی شود

تعداد 160 نفر از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس از وی خواستند تا موضوع متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی را توسط سازمان تامین اجتماعی پیگیری کند.

به گزارش کارگرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد 160 نفر از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس از وی خواستند تا از سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته این صندوق را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دستور ابلاغ این موضوع به رئیس سازمان تامین اجتماعی را صادر کرد. متن نامه نمایندگان به رئیس مجلس به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام؛

همانگونه که مستحضر می‌باشید برابر قانون حقوق کارکنان و بازنشستگان باید متناسب با تورم افزایش یابد.

قطعا تصدیق می‌فرمایید وضعیت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران (عموماً با دریافیت کمتر از یک میلیون تومان) با توجه به شرایط فرهنگی جامعه و نقش و جایگاه اجتماعی پیشکسوتان و کهنسالان و شرایط جسمانی و بیماری‌های خاص این دوران نه تنها هیچگونه تناسبی بین حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با تورم وجود ندارد بلکه با حداقل هزینه‌های متعارف نیز مطابقت نمی‌کند. بر همین اساس نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به ریاست جنابعالی در بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه مقرر نمودند: سازمان تامین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی نمایند از آنجا که برابر مواد 21 و 51 قانون تامین اجتماعی هیات مدیره سازمان مکلف است بودجه کل سازمان را برای سال بعد در دی ماه سال جهت تصویب مراجع ذیربط تنظیم و پیشنهاد نماید. دستور فرمایید اعتبار لازم جهت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران برابر تورم اقدامات لازم صورت پذیرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
امیداست آقای لاریجانی با نظر مثبت به خواسته نمایندگان توجه فرموده ودولت راموظف به تامین بودجه نموده وهیات مدیره سازمان رادرتصویب واجرای بودجه همانندسازی حقوق بازنشستگان یاری نمایند
قطعا حقوق کلیه بازنشستگان تامین اجتماعی میبایست همانندسازی شود
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین