پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:56 - 1396/09/11

کارگران بیکار شده همه بازنشسته هستند

۱۴۷ کارگر باسابقه دیگر بیکار شدند

منابع خبری از کنار گذاشته شدن ۱۴۷ کارگر باسابقه کارخانه پروفیل ساوه در استان مرکزی با اتمام قرارداد کار خبر دادند.

به گزارش کارگرآنلاین،  کارگران این واحد صنعتی واقع در کیلومتر ۳ جاده ساوه به  اصفهان با یادآوری اینکه این کارگران   حدودا ۲۰ سال سابق کار دارند و به امید بازگشت به کار هنوز شکایتی برای پیگیری مطالبات صنفی خود در مراجع رسیدگی در اداره کار مطرح نکرده‌اند، در ادامه افزودند: در حالی کارگران مذکور از کار کنار گذاشته شده‌اند که دست‌کم شش ماه از مطالبات آنها پرداخت نشده است.
 
آنها در خصوص وضعیت بازنشستگی کارگران این کارخانه گفتند: کارگران از کار کنار گذاشته شده؛ مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که در صورت تایید بازنشستگی آنها از سوی تامین اجتماعی، همگی بازنشسته خواهند شد.
 
کارگران کارخانه پرفیل ساوه دربخش پایانی سخنان خود می‌گویند: کارفرما معتقد است این تعدیل‌ها به دلیل کاهش هزینه‌ها صورت گرفته است و او برای کم کردن هزینه‌های کارخانه باید تعداد نیروی کار  کارخانه را به حدااقل نیروی انسانی و نصف برساند به همین دلیل زمزمه اخراج‌ شمار قابل توجهی از کارگران خط تولید به گوش می‌رسد.
 
به گفته آنها در حال حاضر در این واحد تولیدی حدود ۵۷۰ کارگر مشغول کارند.
 
«داود میرزایی » دبیر خانه کارگر شهرستان ساوه با تایید این خبر به ایلنا گفت: کارگران اخراجی پروفیل ساوه همگی مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که از آبان ماه قرارداد آنها تمدید نشده است.
 
او با بیان اینکه در حال حاضر سوابق بیمه‌ای حدود ۱۰۰ نفر از این کارگران کامل است و آنها آماده بازنشسته شدن هستند، افزود: سوابق بیمه‌ای مابقی کارگران بیکار شده تقریبا تا دو ماه دیگر کامل می‌شود و در این مورد کارفرما وعده کرده حق بیمه کارگران را تا موعد بازنشستگی پرداخت کند.
 
به گفته وی، در صورتی که کارفرمای کارخانه ۴ درصد هزینه بازنشستگی این کارگران را پرداخت کند، حداکثر تا دو ماه دیگر همه این کارگران با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته خواهند شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین