پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:13 - 1400/01/22

همدستی دایی و خواهرزاده برای کلاهبرداری از داماد

اعضای یک باند کلاهبرداری خانوادگی که خانه‌ها را به چند نفر می‌فروختند حتی به دامادشان هم رحم نکردند.

اواسط آذر سال گذشته مرد جوانی با مراجعه به پلیس از یک کلاهبرداری خانوادگی خبر داد و گفت: بیستم مرداد سال 1398 یک دستگاه آپارتمان در منطقه الهیه تهران را از برادران همسرم به‌نام‌های «حمید» و «مجید» به مبلغ 38 میلیارد ریال خریدم و پولش را نیز کامل پرداخت کردم.
اما فروشندگان به بهانه اینکه سند ملک گم شده از تنظیم سند به‌نام من طفره رفتند تا اینکه پس از چند ماه متوجه شدم برادران همسرم همان ملکی را که به من فروخته‌اند به دو نفر دیگر به‌نام‌های «نادر» و «مهدی» به مبلغ 70 میلیارد ریال فروخته‌اند. اما سند را به‌نام من منتقل
کرده‌اند.
پس از این شکایت پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و در نخستین گام با دعوت از خریداران دوم، صحت ادعای شاکی مشخص شد، بدین ترتیب دستور دستگیری برادران کلاهبردار صادر و در ردیابی‌های پلیسی با شناسایی مخفیگاه متهمان یکی از آنها به‌نام مجید در مخفیگاهش دستگیر شد اما کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند حمید از محل سکونتش متواری شده است.
 سرهنگ کارآگاه «سید علی شریفی» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی بیان داشت: مجید در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به جرم خود مدعی شد، طراح این سناریوی کلاهبرداری دایی خود به‌نام «داوود» است که از وی و برادرش خواسته علاوه بر فروش ملک به شوهر خواهرشان آن را به نادر و مهدی و همچنین فرد دیگری به اسم «شهروز» به مبلغ 75 میلیارد ریال
 بفروشند.
سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه با شناسایی مخفیگاه داوود وی در مخفیگاهش در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر شد، توضیح داد: با دستگیری 2 نفر از اعضای این باند، هر دو متهم به دادسرا معرفی و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شده‌اند. تلاش برای دستگیری حمید که متواری است کماکان ادامه دارد.

منبع: ایران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین