پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11012:36 - 1400/01/22

طلا در انتظار یک خبر مهم

بهای طلا در بازار تهران امروز تحت تاثیر بازار جهانی اندکی عقبگرد داشت. این در شرایطی است که بازار طلا و ارز ایران امروز در انتظار یک خبر مهم به سر می‌برد.

امروز بهای هر اونس طلا در بازار جهان به ۱۷۴۴ دلار و ۳۲ سنت رسید و از کانال ۱۷۵۰ دلار عقب نشست.

این موضوع بازار طلا در ایران را متاثر کرد و با وجود آنکه دیگر شاخص تعیین کننده قیمت طلا در ایران، یعنی دلار تقریبا ثبات قیمت داشت، بهای طلا کاهشی شد.

امروز بهای هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۳۸ هزار تومان کاهش داشت. این در حالی است که دیروز بهای هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

بهای تمام سکه طرح قدیم هم که دیروز ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۴۶۲ هزار تومان بود، امروز به ترتیب ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ده میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شدند.

نیم‌سکه هم که دیروز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد امروز به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۹۵۰ و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

این در شرایطی است که پس از آزادی کشتی توقیف شده کره جنوبی در ایران، سعیدخطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داده است که «چون سی کیونگ»، نخست وزیر کره جنوبی در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی به تهران سفر خواهد کرد.
اتفاقی که احتمالا بازار ارز را متاثر می‌کند و به تبع آن بازار طلا هم متاثر خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین