پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:50 - 1400/01/24

اخباری که برای معاملات کاربرد دارند

روز گذشته قیمت دلار و طلا افزایش یافت و شاخص بازار سهام مجددا یک روند نزولی به خود گرفت. این درحالیست که با حضور نخست وزیر کره جنوبی در ایران و انتشار اخباری درباره احتمال آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران انتظار می‌رفت قیمت دلار ارزان شود.

در روزهایی که بازار تهران تعطیل است همچنان نوساناتی در قیمت‌ها قابل مشاهده است. در حالی که  با حضور نخست وزیر کره جنوبی در ایران و انتشار اخباری درباره احتمال آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران انتظار می‌رفت قیمت دلار ارزان شود اما دیروز قیمت دلار و طلا افزایش یافت و شاخص بازار سهام مجددا یک روند نزولی به خود گرفت.

برای امروز آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازارها دارند؟ ۱۰ خبر احتمالا موثر برای معامله‌گران را در زیر بخوانید:

ـ روز دوشنبه، دلار ۱۹۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۵هزار تومان رسید. نرخ سکه بهار آزادی نیز در بازار روز گذشته رشد ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید.

ـ رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افراد مشمول مالیات خودروها و منازل لوکس تا خرداد شناسایی و این موضوع به آنان ابلاغ می‌شود.

ـ شکایت نمایندگان مجلس از روحانی به قوه قضائیه ارسال شد.

ـ وزیر دارایی عراق در دیدار با وزیر تعاون ایران به مطالبات برق و گاز ایران از عراق اشاره کرد و گفت: این مطالبات به زودی پرداخت می‌شود.

ـ یک عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: در حال حاضر هیچ مبادله نفتی با کره جنوبی نداریم و در آینده هم باید ببینیم تقاضای کره‌ چند بشکه در روز است.

ـ بانک مرکزی با تزریق ۴۵ هزار میلیارد ریال نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۱۹٫۸۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

ـ طبق جدیدترین گفته‌های فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، احتمالا در سال ۱۴۰۰، جرقه خداحافظی با خانواده پژو ۲۰۶ زده می‌شود.

‏ـ روز گذشته جلسه محمدعلی دهقان دهنوی، رییس ‎سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل ‎هلدینگ ها و شرکتهای سرمایه‌گذاری فعال در ‎بازار سرمایه به صورت آنلاین برگزار و مقرر شد طی ۴۸ ساعت آینده ۲۴ هزار میلیارد تومان به منظور انتشار ‎اوراق اجاره سهام وارد بازار سرمایه شود.

ـ نخست‌وزیر کره جنوبی به خبرنگاران همراه خود در سفر به تهران گفته که باید برای دارایی‌های مسدودشده ایران در سئول چاره‌ای اندیشید و هرچه سریع‌تر این دارایی به ایران بازگردانده شود.

ـ سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی در گفت‌وگویی به سانحه رخ داده در تاسیسات غنی سازی نطنز اشاره کرده و گفت که آژانس از آن مطلع است.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین