پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:26 - 1400/01/24

مدیرعامل اسبق شرکت پشتیبانی امور دام: مرغ بشدت گران می شود

صدرالله دولت، مدیرعامل اسبق شرکت پشتیبانی امور دام بدلیل توقف ثبت سفارش نهاده های دامی در کشور در آینده ای نزدیک مرغ بشد گران خواهد شد.

 صدرالله دولت، مدیرعامل اسبق شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به سوال خبرنگار «تحریریه» پیرامون هشدار«کاوه زرگران»، عضور اتاق بازرگانی درباره افزایش احتمالی قیمت مرغ طی هفته های پیش رو بیان داشت: هشدار کاوه زرگران را باید جدی گرفت. چرا که ایشان از واردکنندگان کالاهای اساسی هستند و به خوبی وضعیت را درک می نمایند. اظهارات ایشان نشان دهنده پدیده ای کم سابقه و شاید بی سابقه در کشور است که ثبت سفارش نهاده های دامی در کشورمان به مدت یک ماه متوقف شده است.

وی ادامه داد: واردات همچون رودخانه بوده و دارای جریانی سیال است. یعنی در هر نقطه ای که سدی احداث گردد؛ پایین دست را خشک خواهد نمود. واردات محصولاتی چون ذرت و کنجاله سویا که ضریب وابستگی ما در آن ها 90 درصد است؛ نباید دچار هیچ نوع وقفه ای از جمله در صدور مجوزها، ثبت سفارش، ترخیص کالا، خرید و تامین ارز شود. چرا که هر وقفه ای در تامین نهاده های مورد نیاز در امر تولید، آثار سوء خود را در پایان چرخه تولید و فرآیند عرضه در بازار نشان خواهد داد.

صدرالله دولت افزود: همانگونه که پیشتر گفتم جناب زرگران از مطلعین این عرصه هستند و بدون شک هشدار ایشان را باید جدی گرفت. چرا که اگر آنچه ایشان درباره توقف ثبت سفارش نهاده ها گفته اند رخ داده باشد؛ در آینده ای نزدیک با نابسامانی بیشتری در صنعت مرغ کشور مواجه شده و آثار سوء این نابسامانی را در بازار مرغ شاهد خواهیم بود. البته امیدوارم که مطلب بیان شده از جانب ایشان صحت نداشته باشد و وضعیت به سمت نابسامانی بیشتر پیش نرود.

مدیرعامل اسبق شرکت پشتیبانی امور دام در پایان اضافه کرد: با منتقل شدن برخی وظایف وزارت صمت به وزارت جهاد طی دو سه ماه اخیر شاهد تغییراتی در تنظیم بازار مرغ بوده ایم. قطعا وضعیت افزایشی قیمت مرغ به شدت برای مردم آزاردهنده است. بنابراین معتقدم ابدا قابل قبول نیست که طی ماه های اخیر و پیش چشم مردم در رسانه ها، مسئولان وزارت جهاد و صمت یکدیگر را متهم به کوتاهی در انجام وظایف نموده اند. به جای این برخوردها، باید اقدامات و تدابیری سنجیده از جانب عموم دست اندرکاران برای مدیریت بازار مرغ صورت گیرد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین