پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:06 - 1400/01/25

مطالبه و اولویت پیگیری از مدیران در سال ۱۴۰۰؛

تغییر در ماده ۲۴ قانون کار ؛ مطالبه رسانه ای کارگر آنلاین از وزارت کار و مجلس شورای اسلامی به نفع کارگران

کارگر آنلاین | مطابق ماده ۲۴ قانون کار در صورت خاتمه ی کار، کارفرما مکلف به پرداخت یکماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به کارگر میباشد ولی در هیچ جای این قانون برای کارفرما زمانی را تعیین نکرده و بسیاری از کارفرماها حق کارگر را تا سالها پرداخت نمی نمایند.

به گزارش خبرنگار سایت کارگر آنلاین ، مطابق ماده 24 قانون کار در صورت خاتمه ی کار، کارفرما مکلف به پرداخت یکماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به کارگر میباشد ولی در هیچ جای این قانون برای کارفرما زمانی را تعیین نکرده و بسیاری از کارفرماها حق کارگر را تا سالها پرداخت نمی نمایند.

در ماده 24 قانون کار آمده است :

در صورت خاتمه قرارداد کار ، کار معین یا مدت موقت ، کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد ، یک سال یا بیشتر ، به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه ، اعم از متوالی یا متناوب بر اساس آخرین حقوق مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت نماید .

این در حالی است که میبایست در قانون کار مدت زمانی را برای پرداخت مزایای پایان کار به کارگران در نظر بگیرد تا کارگران برای دریافت حق و حقوق قانونی خود نیازی به شکایت به ادارات کار نداشته باشند.

تحریریه پایگاه خبری کارگر آنلاین در نظر دارد تا با دعوت از سایر رسانه های تخصصی در حوزه کار و کارگری در سال 1400 مهمترین مطالبه خود در راستای تامین منافع کارگران از وزارت کار و مجلس شورای اسلامی را تغییر در این بخش از قانون کار قرار دهد تا کارگران پس از پایان قرارداد خود مزایای خود را در زمان مشخصی دریافت نمایند . 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین