پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:17 - 1400/01/28

کلید حل مشکل اشتغال کشور حمایت از تولید داخلی است

یک فعال کارگری در شهرستان ری می‌گوید: کلید حل مشکل اشتغال کشور، رفع موانع کسب و کار و حمایت از تولید داخلی است.

«محمدعلی ترکاشوند» ، با بیان اینکه حمایت از تولید و رفع موانع کارآفرینی نباید در حد شعار و برنامه روی کاغذ بماند، در ارتباط با برنامه‌های اشتغال‌زایی دولت گفت: دولت باید باتوجه به تولید داخلی زیرساخت‌های ایجاد اشتغال را اصلاح کند و با بهبود وضعیت اقتصادی مانع از بیکاری اشتغال موجود شود.

او تاکید کرد: بایستی دغدغه‌های رهبر انقلاب؛ منشور پیش روی مسئولان قرار گیرد و مسئولان، با جدی گرفتن مشکلات؛ برای نجات کشور از بن‌بست‌های اقتصادی تلاش نمایند.

ترکاشوند در ارتباط با تاثیر تحریم‌های ظالمانه و اوضاع فعلی اقتصاد و صنعت گفت: متاسفانه اکثر مدیران و مسئولان راه نجات کشور را نگاه به بیرون می‌دانند و از ظرفیت‌های بی‌شمار داخلی غافل می‌شوند.

این فعال کارگری، می‌گوید: ۸ سال جنگ کردیم و بیش از ۴۰ سال مقاومت کردیم و امروز مدام به خارج مرزها نگاه می‌کنیم تا شاید نجات دهنده‌ای سراغمان بیاید؛ اما اینطور نیست. بهترین و موثرترین نسخه اقتصاد کشور، توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی است که باید در سال جاری محقق شود.

وی افزود: طی سالهایی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده، جامعه مزدبگیران از دولت این توقع را داشتند که به صورت جدی از واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخل جلوگیری کند.

ترکاشوند در ادامه با اشاره به شرایط سخت معیشت کارگران و بازنشستگان در روزگار کرونایی کشور گفت: بسیاری از کارگاه‌های کوچک و واحدهای صنفی لطمات زیادی را از ناحیه کرونا دیده‌اند و کارگران صنوف و کارگاه‌های کوچک به‌طور جدی معیشت‌شان به خطر افتاده است.

وی یادآور شد: اشتغالزایی در کشور و از بین رفتن بیکاری با الگوسازی فرهنگی و حمایت جدی از تولیدات و تولید‌کنندگان داخلی میسر است.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین