پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:39 - 1400/01/31

عا مل انتشار تصویر شخصی بانوان به دام افتاد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ۲ متهم که تصاویر خصوصی بانوان را در فضای مجازی منتشر و از آنها سوءاستفاده می‌کردند، در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: پس از مراجعه و ارایه شکایت چندین نفر از شهروندان در خصوص هتک حیثیت و انتشار تصاویر شخصی آنان در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری عملیات سایبری و فنی، منبع انتشار این تصاویر را شناسایی و ۲ متهم که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی بانوان می‌کردند را با هماهنگی دستگاه قضایی در مهاباد دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: این افراد با انتشار تصاویر بانوان در فضای مجازی اقدام به سوءاستفاده با شیوه تهدید و کلاهبرداری می‌کردند.
سرهنگ توحیدی به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان تصاویر شخصی و خانوادگی که موجب سوءاستفاده بعضی از افراد می‌گردد را در شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام و اینستاگرام قرار ندهند.
وی تاکید کرد: تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آنان در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس های خصوصی دیگر کاربران از نظر قانون‌گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود.
بیشتر پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مهاباد مربوط به تهدید، مزاحمت، اخاذی و برداشت غیرمجاز از حساب مردم است.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین