پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:07 - 1400/02/15

با ۵۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

در شرایطی که چهار سال پیش می‌شد با بودجه کمتر از ۵۰ میلیون تومان خودروهایی مانند ساندرو، پژو ۲۰۷ و دنا خریداری کرد در حال حاضر امکان خرید خودرو با این بودجه تقریبا وجود ندارد.

برای خرید یک خودروی نسبتا نو در بازار ایران حداقل به ۱۰۰ میلیون تومان پول نیاز است و با بودجه زیر ۵۰ میلیون تومان فقط می‌توان خودروهایی خرید که حداقل قدمت آنها به ۱۴ تا ۱۵ سال قبل می‌رسد.

آگهی های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که بهترین خودرویی که با این بودجه می‌توان تهیه کرد MVM110 مدل سال ۸۶ است که با بهای ۴۵ تا ۴۶ میلیون تومان آگهی شده است.

همچنین در حال حاضر پراید مدل ۸۶ هم با قیمت ۴۷ تا ۴۹ میلیون تومان فروخته می‌شود.

پراید مدل ۸۳ با قیمت ۳۸ تا ۳۹ میلیون تومان و مدل ۷۵ با قیمت ۲۵ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

در میان گزینه های پژو، خودروی پژو RD کارکرده بیشترین آگهی خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان را دارند.

هم اکنون یک دستگاه پژو RD مدل سال ۸۴ با قیمت ۳۷ میلیون تومان فروخته می‌شود و البته بیشترین گزینه فروش خودرو زیر ۵۰ میلیون تومان پیکان است.

یک دستگاه پیکان دوگانه سوز مدل ۸۰ در حال حاضر با نرخ ۳۶ میلیون تومان عرضه شده است و پیکان مدل ۷۸ با بهای ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان فروخته می‌شود.

انواع مدل قدیمی تر پیکان در رده خودروهای کلاسیک قرار گرفته و با بهای بیشتری معامله می‌شود. به عنوان مثال یک دستگاه پیکان مدل سال ۶۲ با قیمت ۴۸ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

البته باید اشاره کرد که با جهش قیمت قطعات و تعمیر خودرو بسیاری از فعالان بازار اعتقاد دارند که خرید خودروهایی با قدمت بیشتر از ۵ تا ۶ سال صرفه اقتصادی ندارد و هزینه نگهداری این خودروها گاهی به اندازه کل دستمزد ماهانه افراد تمام خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین