پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:12 - 1400/02/15

فرجی: تولید ثروت مبتنی بر نوآوری، پربازده‌ترین نوع تولید ثروت در جهان است

جعفر فرجی از اعضای موسس کانون های نخبگان و مدیرعامل موسسه طلوع حق موفقیت های این موسسه در حوزه «فریلنس» را تشریح کرد.

کارگر آنلاین | «فریلنس» شیوه جدیدی است که در دنیا بوجود آمده و شرکتهای بزرگ جهان در بستر وب خدمات و محصولات مورد نیاز خود را قرار داده و افرادی در سایر کشورها این محصولات دیجیتالی را تولید می کنند.

جعفر فرجی، مدیرعامل موسسه «طلوع حق» در این خصوص گفت: تنها هند از حوزه فناوری اطلاعات ۲۴۰ میلیارد دلار یعنی چند برابر نفت ما درآمد ارزی بدست می آورد. جوانان هندی با کار از راه دور بصورت فریلنس در سایتها و شرکتهای بزرگ جهانی مشغول کسب درآمد ارزی هستند. 

وی افزود: موسسه طلوع حدود یکسالی است که بحث ایجاد بستر برای حضور جوانان ایرانی در فضای فریلنس را پیگیری کرده‌اند، همه زیرساخت‌های لازم نظیر ایجاد اکانت وانتقال ارز ایجاد شده به داخل و...را در یک سال گذشته انجام داده‌اند. با توجه به کیفیت نیروی انسانی جوانان ایرانی، بااندکی حمایت و همیت می توان درآمدهای میلیارد دلاری را در این حوزه برای کشور ایجاد نمود.

 جعفر فرجی جانشین ستاد پیشرفت ستاد اجرایی فرمان امام که برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر و روستا استعفا داده گفت: تولید ثروت مبتنی بر نوآوری پربازده ترین نوع تولید ثروت در جهان است. امروزه شهرهای جهان برای قطب شدن در عرصه نوآوری دست به یک رقابت جدی زده اند. 

وی در خصوص نقش شهرداری‌ها در تحقق این منبع تولید ثروت افزود: ایجاد زیست‌بوم یا اکوسیستم ستارتآپی و توجه به شرکتهای دانش‌بنیان که رهبری انقلاب سالهاست روی آن تاکید دارد مهمترین عامل تولید ثروت هزاره جدید است. شهرداری‌های جهان اصلی ترین منابع تامین درآمد مالی خود را بر تسهیل، مشارکت، شتاب دهی و سرمایه گذاری بر روی تبدیل شدن شهرها به شهر نوآوری قرار داده اند. شهر تهران با توجه به وجود دانشگاههای قوی و نیروی انسانی تحصیلکرده انبوه می تواند می تواند پیشتازترین شهر نوآور غرب آسیا شود.

منبع: سراج 24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین