پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:54 - 1400/02/22

انجام بیش از ۱۳ هزار تست «پی سی آر» در مرز‌های کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از غربالگری ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ نفر در مبادی مرزی رسمی کشور خبر داد و گفت: از ۱۳ هزار و ۴۸۶ نفر که دارای علائم بودند، تست «پی سی آر» گرفته شد که ۵۷ نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از غربالگری ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ نفر در مبادی مرزی رسمی کشور خبر داد و گفت: از ۱۳ هزار و ۴۸۶ نفر که دارای علائم بودند، تست «پی سی آر» گرفته شد که ۵۷ نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند.

مهدی، ولی پور با اعلام این آمار ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه کلید خورده و تا صبح بیست و سوم اردیبهشت ماه، ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۹ هزار و ۳۱۰ تست فوری از مسافران مشکوک به ابتلا به کرونا گرفته شده است.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان و ۱۶ مرز هوایی، دریایی و زمینی حال اجراست.

ولی پور توضیح داد: این طرح با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

وی افزود: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرز‌های زمینی و گروه‌های پنج نفره در مرز‌های هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می‌گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۷۵ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۳۵۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون و ۱۴۴ هزار و ۱۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۵۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۲۵ دوز رسید.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

منبع: دانشجو
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین