پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:30 - 1400/02/27

واکنش وزیر نفت به خبر گران شدن قیمت بنزین

بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میدان گازی فرزاد B ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: امیدوارم رسانه‌ها همیشه صداقت را رعایت کنند و همیشه راست بگویند. مهمترین موضوع در این زمینه گفتن همه واقعیت و به‌ صورت شرافتمندانه است.

او افزود: هر چیزی را می‌توان فروخت، اما قلم را نباید فروخت. به ویژه در این روز‌ها که بحث انتخابات مطرح است بیشتر باید به این مسئله توجه شود. به ویژه جوان تر‌ها توجه کنند که شرافت خود را به هیچ قیمتی نفروشند.

وزیر نفت در ادامه در مورد میدان فرزاد B اظهار کرد: مدت‌ها دنبال این کار بودم. در شرکت نفت سناریو‌های زیادی را بررسی کردیم که این گاز را چکار کنیم؟ در ابتدا قرار بود هندی‌ها این میدان را توسعه دهند و تبدیل به LNG کنند و ببرند.

او گفت: یک فاز این میدان برابر دو میلیارد دلار و میزان میعانات گازی آن یک هشتم پارس جنوبی است. یعنی، میان دریافت و پرداخت در این میدان مشکل عدم تعادل وجود دارد.

زنگنه گفت: بازپرداخت این طرح با میعانات ممکن نیست پس باید بتوانیم با گاز آن، بازپرداخت را انجام دهیم. باید با منابع خود میدان، هزینه‌ها را برگردانیم.

او بیان کرد: هندی‌ها دو بار به دلیل تحریم نیامدند. هر راهی پیش رویشان گذاشتیم، نیامدند.طرح اجرایی این میدان توصیف شده نبود که برای توصیف آن وقت و هزینه گذاشتیم و سناریو‌های مختلفی را بررسی کردیم تا هزینه‌ها کاهش یابد.

زنگنه گفت:میدان گازی فرزاد آخرین میدان گازی مشترک است که توسعه می‌یابد.بخشی از دفتر میدان‌های مشترک بسته شده است، ۹۵ درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافته است.

وزیر نفت درباره شایعه گران شدن قیمت بنزین گفت:جنگ روانی است. هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی نداریم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره  آینده کاری پس از پایان وزارت گفت:بازنشسته‌ام؛ اما در سیاست خواهم ماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین