پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:23 - 1400/02/27

وام چند صد میلیونی در راه خانه های مردم

مدیر عامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

محمود شایان اظهارکرد: انبوه سازانی که از فناوری نوآورانه استفاده کنند تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان وام ساخت در اختیارشان قرار می‌دهیم.
وی همچنین درباره وام مسکن جوانان نیز گفت: سقف این وام در سال گذشته افزایش یافته و به ۴۰۰ میلیون تومان رسید، اما به دلیل افزایش تورم این رقم تاثیر زیادی برای خرید مسکن نداشت به همین دلیل مبلغ قابل توجهی برای افزایش وام مسکن جوانان در نظر گرفتیم که باید شورای پول و اعتبار آن را تصویب و ابلاغ کند.
طبق اعلام بانک مسکن، مدیرعامل این بانک افزود: از طرف دیگر اگر فقط به افزایش وام توجه کنیم در بازپرداخت این تسهیلات برای اقشار مختلف با توجه به درآمد محدودی که دارند مشکل ساز خواهد شد.
شایان ادامه داد: دو راه در سیاست‌های بانک مسکن در زمینه افزایش وام خرید مسکن در نظر گرفتیم، یکی افزایش وام مسکن جوانان را در دستور کار قرار دادیم و آن را مصوب کردیم و دیگری از طریق طرح اقدام ملی مسکن، دولت ۴۰۰ هزار واحد باید در بخش ساخت و ساز مشارکت داشته باشد که نقش کلیدی آن را بانک مسکن به عهده دارد.
وی گفت:​ تا الان توانستیم در این زمینه ورود کنیم و هزینه ساخت ساختمان را برای متقاضیان کاهش دهیم و همچنین توان بازپرداخت را در این زمینه نیز در نظر بگیریم.
مدیرعامل بانک مسکن افزود: اوراق مسکن نیز می‌تواند انتظار خرید مسکن را برای متقاضیان به شدت کاهش دهد و دیگر نیاز نیست که سپرده گذاری انجام شود و منتظر وام باشند که این موضوع به نفع مشتری است که با خرید اوراق از امتیازات این تسهیلات برخوردار می‌شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین