پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:38 - 1400/02/28

تزریق واکسن کرونا برای جانبازان بالای ۲۵ درصد در خرداد ماه

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: در ماه جاری چهارمین دوره تزریق واکسن کرونا برای جانبازان بالای ۲۵ درصد نیز انجام خواهد شد.

سردار یعقوب سلیمانی صبح بیان کرد: پس از فتح خرمشهر نگاه دنیا نسبت به جمهوری اسلامی تغییر کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد: امروزه در شرایطی هستیم که رژیم صهیونیستی مرد بی دفاع غزه را به خاک و خون می‌کشد و آمریکا نیز از این نسل کشی حمایت می‌کند.

سلیمانی افزود: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید نامگذاری شده و بنیاد شهید نیز طرح‌های تحولی خود را متناسب با فرمایشات رهبری و نیاز مخاطب در حوزه تولیدات فرهنگی قرار داده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید ادامه داد: خرداد ماه زمان رحلت امام و چندین رویداد دیگر است که بنیاد شهید ۳۲ هزار برنامه در سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران فتح خرمشهر، برگزاری مراسم تجلیل ایثارگران و جانبازان ، دیدار با ایثارگران عملیات بیت المقدس، برگزاری همایش سرور ایثار، برگزاری مراسم در گلزارهای شهدا، رونمایی از کتاب حافظان مکتب شهید سلیمانی، برگزاری جلسات هم اندیشی با نهادهای فرهنگی، برگزاری وبینار با رایزن‌های فرهنگی و رونمایی از ۱۵ کتاب ترجمه شده توسط نشر شاهد انجام خواهد شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگر نظیر انعقاد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی برای رونمایی از دو کتاب، گرامیداشت ۲۵۰ شهید حاج عمران، افتتاحیه جشنواره ملی عکس، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد در کنگره‌ها، برگزاری مسابقه کوکب ولایت با محور وصیت نامه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: به علاوه در ماه جاری چهارمین دوره تزریق واکسن کرونا برای جانبازان بالای ۲۵ درصد نیز انجام خواهد شد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اعزام جانبازان عملیات بیت المقدس به برنامه کوه نوردی و مشارکت در جشنواره‌های بین‌المللی نیز در دیگر رویدادها خواهد بود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید ابراز داشت: برنامه‌های معاونت فرهنگی در سال ۱۴۰۰ نیز شامل اقدام ملی و جهادی برای جمع‌آوری خاطرات کلی والدین شهدا که هنوز بیش از ۵۰ هزار والدین شهدا خاطرات خود را بازگو نکرده‌اند که در سال جاری این امر انجام می‌شود به علاوه جمع آوری خاطرات جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز انجام خواهد شد. تحول در یادبودها، ارتقا سطح کیفی و کمی برنامه‌های قرآنی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، حمایت از تولید و انعکاس مفاهیم ایثار در قالب آثار فرهنگی ازجمله محورهای ما در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی ادامه داد: به زودی نیز تفاهم نامه‌ای با معاونت صدای سازمان صدا و سیما انجام خواهد شد. طرح اصلاح جامعه تحصیلی ایثارگران نیز انجام شده تا شاهد ارتقا تحصیلی جامعه هدف خود باشیم. هوشمند سازی و تقویت بنیه علنی ایثارگران، اجرای تفاهم نامه‌های سال ۹۹، برگزاری نخستین اجلاس ۳ هزار راوی بنیاد شهید نیز از جمله امور مهمی است که امسال انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید تصریح کرد: در موضوع بیلبوردها در تلاش برای به‌روزرسانی آنها هستیم. از برنامه‌های ویژه امسال جشنواره تئاتر انجام خواهد شد. برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی برای ایثارگران نیز در دستور کار ما است. از شب جمعه این هفته نیز در گلزارهای شهدا ویژه برنامه بانگ ستاره‌ها با حضور مداحان برگزار خواهد شد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال است که سند ملی جمهوری اسلامی تدوین نشده بود اما طی ماه‌های گذشته تدوین این سند به بنیاد شهید واگذار شد که روند آن در حال انجام است و پیش نویس آن آماده و تحویل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

منبع: موج
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین